استاندار مازندران گفت: با رعایت اصل بی طرفی و قانونمنداری زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در آیین افتتاح ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران در ساری گفت: هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات باید با رعایت اصل بی طرفی و قانونمنداری زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

او افزود: در چنین شرایطی رای دهندگان و داوطلبان احساس آرامش بیشتری خواهند داشت و ضریب اطمینان مردم را برای مشارکت افزایش خواهد داد.

استاندار مازندران گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث ایجاد وحدت و انسجام ملی در سطح کشور می‌شود و همه ما باید زمینه ساز مشارکت مردم در انتخابات برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی باشیم.

حسین زادگان افزود: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط خاص کشور در حوزه بین المللی و ملی به خصوص حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین از اهمیت بالایی برخوردار است و باید زمینه  مشارکت حداکثری مردم در این رویداد مهم سیاسی فراهم شود.

او گفت: اگرچه مردم ما در چهار دهه اخیر نشان دادند که همیشه در تمام صحنه‌های حساس، نظام جمهوری اسلامی را مورد حمایت قرار می‌دهند، ولی به هر حال ما به عنوان دست اندرکاران انتخابات باید زمینه حضور پرشور و نشاط مردم را ایجاد کنیم.

استاندار مازندران مشارکت حداکثری در انتخابات را راهبرد و هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در انتخابات مجلس یازدهم نیز همزمان با گام دوم انقلاب اسلامی این مهم بیش از گذشته پیگیری می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظارت ۱۵ هزار نفر بر انتخابات مجلس در مازندران

حجت الاسلام علی اصغر زکوی رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در مازندران در این مراسم گفت: برای نظارت بر انتخابات مجلس در این استان ۱۵ هزار نفر ناظر انتخاب شدند.

او افزود: تمام اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات از بین نیرو‌های معتمد مردمی انتخاب شدند و به صورت بی طرفانه و براساس قانون به وطیفه اشان عمل می‌کنند.

حجت الاسلام زکوی گفت: در حال حاضر هیات‌های نظارت در مازندران و در تمام شهرستان‌ها تشکیل شد و اعضای آن نیز از نیرو‌های مردمی هستند که سابقه خوبی در میان مردم دارند.

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در مازندران افزود: اصل حضور تمام نیرو‌های برگزار کننده در انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی و نظارتی بر بی طرفی و رعایت قانون و قانونمداری است و هیچ کس حق ندارد از این چارچوب خارج شود.

او گفت: برای یازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی در استان تعامل خوبی بین هیات‌های اجرایی و نظارت وجود دارد و این تعامل نیز در راستای قانون ادامه خواهد داشت و هر یک از اعضای این هیات‌ها نیز با حفظ تعامل به وظایفشان عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام زکوی افزود: فعالیت هیات‌های نظارت به صورت فصلی و صرفا در زمان برگزاری انتخابات است و پس از برگزاری انتخابات نیز این هیات‌ها نیز فعالیتی نخواهند داشت.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: انتخابات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار