داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: تمام داوران ایرانی از آزمون‌های سمینار داوری آسیا سربلند بیرون آمدند.

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان که به تازگی در لیگ فوتبال استرالیا قضاوت کرده در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سمینار سالیانه داوری فوتبال آسیا که در مالزی در حال برگزاری است عنوان کرد: سمینار سالیانه داوران آسیا قبلا به صورت پنج روز فشرده بود که مباحث آموزشی و هماهنگی داوران، تمرینات بدنی، سمینار داوران و کمک داوران آقا و خانم، سمینار ناظران، هر کدام به صورت جداگانه و در تاریخ‌های مختلف برگزار می‌شد.

مسابقات زیر ۲۳ سال با وی‌ ای آر برگزار می‌شود

او افزود: امسال برای اولین بار کنفرانس ۲ روزه داوری آسیا، با حضور همه داوران، کمک داوران، ناظران (آقا و خانم) حدود ۵۰۰ نفر با هم برگزار شد و ۲ روز بعد هم از داوران و کمک‌ها تست آمادگی جسمانی بعمل آمد که خوشبختانه همه ایرانی‌ها تست را با موفقیت پاس کردند. تمام تیم‌های داوری آسیا که در کلاس وی‌ای ار بودیم همگی به تایلند دعوت شدیم و کل مسابقات زیر ۲۳ سال با تکنولوژی وی‌ای ار انجام می‌شود. همچنین برای تیم المپیک ایران در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت دارم.

امکانات سخت افزاری لیگ فوتبال استرالیا از ایران بهتر است

فغانی درباره تفاوت میان لیگ‌های فوتبال ایران و استرالیا اظهار کرد: لیگ ایران و استرالیا از لیگ‌های معتبر آسیا هستند و کیفیت فوتبالی بالایی دارند. استرالیا در بحث سخت افزاری، کیفیت زمین بازی ها، بلیت فروشی الکترونیکی، دسترسی به استادیوم‌ها که اکثرا وسط شهر هستند و امکانات رفاهی تماشاگران بهتر از ما هستند و همه موارد اصولی و کامل انجام می‌شود.

تیم ملی ایران توانایی جبران نتایج حاله را دارد

داور بین المللی کشورمان در مورد شرایط تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بیان کرد: تیم ملی هم انشالله به شرایط آرمانی برسند و در نهایت راحت به جام جهانی صعود کنیم. هرچند شرایط کمی سخت شده است، ولی بچه‌ها و تیم ملی این توانایی را دارند که راحت نتایج گذشته را جبران کنند.

ابوالفضلی جایگزین سخندان در تیم داوری شد

او همچنین در مورد بازنشستگی رضا سخندان یکی از دستیارانش در تیم داوری ایران در رقابت‌های بین المللی فوتبال بیان کرد: سخندان بازنشست شد و برای او در بقیه عرصه‌های زندگی اش آرزوی موفقیت می‌کنم، اما حالا ابوالفضلی جایگزین او در تیم داوری ایران شده است.


بیشتر بخوانید: فغانی برترین داور آسیا در سال ۲۰۱۹ شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار