رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت : با انجام اقدام‌های پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی و ارایه آموزش‌های لازم، تاکنون مورد مشکوکی از ابتلای افراد در این شهرستان به بیماری آنفلوآنزا گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت : با توجه به گزارش و مشاهده موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزای انسانی در دیگر مناطق کشورمان با وجود اینکه قصرشیرین یک شهرستان مرزی است، اما موردی از ابتلای این بیماری تاکنون نداشته ایم.

او گفت : البته آموزش‌ها در مدارس، مهدکودک ها، مراکز نظامی و دیگر مکان‌های تجمع افراد با حضور کارشناسان و با توزیع پمفلت‌های بهداشتی نیز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افراد در معرض خطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، بیماران تنفسی، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان بالای ۲ سال، مادران باردار، بیمارانی که دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، بیماران دارای نارسایی کبد و کلیه، بیماران تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن هستند که ضمن انجام مراقبت‌های پیشگیرانه، ضرورت دارد که واکسن آنفلوآنزا فصلی را تزریق کنند.

منصوری افزود: نیاز است که افراد نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به دانش آموزان اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک استراحت و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا باید با رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پرهیز از دیده بوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و ماندن در منزل تا زمان پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری از انتشار آن به دیگر افراد جلوگیری کنند.

او افزود:از همه مردم قصرشیرینی تقاضامندیم که در صورت بروز و مشاهده بیماری در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند تا از تشدید و شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید.

 

 

انتهای پیام/د

گزارش و مشاهده موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزای انسانی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.