اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس از کاهش محبوبیت بوریس جانسون، رهبر این حزب منجر در پی حمایت ترامپ از او و آسیب رسیدن به آرای او در انتخابات پارلمانی این کشور نگران هستند.

اعضای حزب محافظه کار انگلیس از حمایت ترامپ از جانسون نگران هستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس نگرانند حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از بوریس جانسون، رهبر این حزب و نخست‌وزیر انگلیس منجر به کاهش محبوبیت وی و آسیب رسیدن به آرای او در انتخابات پارلمانی پیش رو شود.

یکی از مقامات حزب محافظه کار اعلام کرد: «ما تسلطی روی ترامپ نداریم و نگرانیم مطالب ناخوشایندی بگوید که به زیان جانسون رهبر حزب محافظه کار و در نهایت کاهش آرای این حزب در انتخابات شود.»

خود جانسون نیز در مصاحبه با رادیو ال بی سی، تلویحا از ترامپ خواست، از او حمایت و درباره انتخابات پارلمانی این کشور اظهارنظر نکند. جانسون در این مصاحبه گفت: ما به صورت سنتی با دوستان و متحدانمان مراوده داریم و کاری که درباره دوستان و هم پیمانمان انجام نمی‌دهیم دخالت در کارزار انتخاباتی آن‌ه ااست.


بیشتر بخوانید: دونالد تاسک: ترامپ بزرگ‌ترین چالش اروپاست


این در حالی است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواست دخالتی در انتخابات آینده انگلیس نداشته باشد و از آن دور بماند.

جانسون گفته بهترین گزینه این است که رئیس‌جمهور آمریکا هنگامی که هفته آینده برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر می‌کند، خود را درگیر انتخابات آتی انگلیس نکند.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «آنچه ما به طور سنتی به عنوان متحد و دوستان خوب انجام نمی‌دهیم این است که در کارزار‌های انتخاباتی یکدیگر درگیر نشویم [دخالت نکنیم].» (بیشتر بخوانید)

قرار است هفته پیش رو ترامپ برای شرکت در نشست سران کشور‌های عضو ناتو به لندن بیاید. چندین گروه مخالف جنگ، نژادپرستی، حامیان حقوق فلسطینیان، گروه‌ها و نهاد‌های اسلامی، هواداران محیط زیست، حامیان حقوق زنان و چندین گروه دیگر ضمن اعتراض به سفر رئیس‌جمهور آمریکا گفتند همزمان با سفر ترامپ به انگلیس همچون گذشته، علیه او و سیاستهایش تظاهرات به راه خواهند انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار