گروهی از پزشکان در مورد سلامتی جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس ابراز نگرانی کردند و در صورت عدم رسیدگی، از احتمال مرگ او در زندان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در نامه‌ای به پریت پاتل، وزیر کشور انگلیس، گروهی از پزشکان در مورد سلامتی جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس ابراز "نگرانی جدی" کردند و همچنین در خصوص اوضاع جسمی وی برای حضور در جلسه محاکمه استرداد به آمریکا که قرار است در ماه فوریه برگزار شود، ابراز تردید کردند.

این نامه به امضای بیش از ۶۰ پزشک از جمله انگلیسی، استرالیایی، اروپایی و سریلانکایی رسیده که اصرار داشتند آسانژ که اکنون در زندان بلمارش لندن به سر می‌برد به "ارزیابی فوری پزشک متخصص از نظر جسمی و سلامت روانی" نیاز دارد.

این پزشکان در نامه خود آورده اند در صورتی که آسانژ تحت مراقبت‌های پزشکی قرار نگیرد در زندان می‌میرد.

لیسا جانسون، روانشناس بالینی در استرالیا و یکی از امضاکنندگان این نامه گفته به منظور تعیین اینکه آیا جولیان آسانژ برای هر یک از مراحل قانونی که در انتظار وی است آمادگی دارد، باید او را به طور مستقل ارزیابی کرد.

پیشتر، شیپتون آسانژ، پدر جولیان آسانژ از وضع سلامت پسرش اظهار نگرانی کرده و گفته بود او پس از سال‌ها تحت پیگرد بودن حال خوبی ندارد.

در ماه سپتامبر، کارلوس پوودا، وکیل او، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت بنیانگذار ویکی‌لیکس در زندان منزوی شده و با مشکلات جدی جسمانی روبه‌رو است.

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در ماه آوریل سال جاری میلادی و پس از آنکه سفارت اکوادور در لندن پناهندگی او را لغو کرد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. آسانژ در حال حاضر منتظر تصمیم‌گیری بر سر استردادش به آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار