وزیر خارجه آلمان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص ناتو گفت این دیدگاه خطر تجزیه کردن اروپا را به دنبال دارد.

آلمان: دیدگاه مکرون درباره ناتو ممکن است اروپا را تجزیه کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، روز گذشته در ادامه انتقادات این کشور از دیدگاه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، درباره آینده ناتو هشدار داد و گفت پیشنهادهای اخیر مکرون ممکن است به اختلافات جدید در اروپا منجر شود.

ماس که در یک کنفرانس درباره سیاست خارجی در برلین سخن می‌گفت، بر لزوم ناتو تاکید کرد و افزود باید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در جایگاه ستون اصلی امنیت اروپا باقی بماند. وزیر خارجه آلمان در این کنفرانس گفت: «با این حال تدبیرهای جداسازی امنیت آمریکایی‌ها از اروپایی‌ها من را نگران کرده است، و این نگرانی تنها برای امنیت خودمان نیست. ترس آن را دارم که این رویکردها اروپا را تجزیه کند.»

در اوایل ماه جاری میلادی، مکرون با بیان اینکه اروپایی‌ها باید وابستگی خود را به آمریکا کاهش دهند و ساختار دفاعی مشترکی برای خود ایجاد کنند، شک و تردیدهایی در مورد قابلیت و آینده ناتو ایجاد کرد. این اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه با انتقادات شدیدی از سوی کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپای مرکزی و شرقی از جمله لهستان، لیتوانی و استونی روبه‌رو شد.

دیروز نیز مکرون در دیدار خود با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در کاخ الیزه، بار دیگر سخنان اخیر خود را درباره این سازمان که دچار «مرگ مغزی» شده است، تکرار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار