رئیس انجمن پزشکان کودک البرز گفت: سالانه ۱۵ میلیون نوزاد ناقص در دنیا به دنیا می آید که با پیشرفت تکنولوژی این رقم رو به کاهش است.

زنوزی راد، رئیس انجمن پزشکان کودک استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: عوارض ناشی از نوزاد نارس باید بررسی و کنترل شود. البته آمار مرگ و میر در کودکان نارس بالا ارزیابی شده است.

رئیس انجمن پزشکان کودک استان البرز با بیان اینکه تکنولوژی پیشرفته کمک کرده است تا آمار مرگ و میر در نوزادان نارس باید کاهش چشم گیری داشته باشد، افزود: تولد فرزند نارس یک ریسک در سلامت نوزاد به‌شمار می‌آید.

زنوزی راد با اشاره به اینکه در یک سال حدود ۱۵ میلیون کودک نارس به دنیا می‌آید، گفت: کودکان نارس حداقل سه هفته زودتر از موعد به دنیا می‌آیند.

او در رابطه با عوامل تولد نوزاد نارس، گفت: لقاح خارج از رحمی، بیماری‌های مادر به خصوص فشار خون و دیابت، عفونت مادر، مصرف سیگار و دخانیات، استرس، سابقه سقط مکرر و حوادث و... از جمله عوامل در این زمینه هستند.

زنوزی راد با اشاره به اینکه مراقبت‌های دوران بارداری از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند، افزود: زایمان زودرس منجر به ایجاد بیماری در این افراد می‌شود.

او با بیان اینکه زایمان‌های هیپنوتیزم و زایمان در آب از جمله روش‌های علمی و ثابت شده است، گفت: باید برنامه‌ریزی در دوران بارداری با دقت صورت گیرد.

انتهای پیام/ج.خ

زایمان در آب توصیه ای به مادران باردار

برچسب ها: پزشکی ، تولد نوزادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار