سرپرست مدیریت بحران البرز گفت: سند چشم انداز مدیریت بحران البرز با هدف مقابله با حوادث احتمالی و کاهش خطرپذیری تهیه و تدوین خواهد شد.

محمدرضا فلاح‌نژاد، سرپرست مدیریت بحران استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: طی جلسه‌ای که با دهیاران برگزار کردیم، مقرر شد تا دهیاران تحت عنوان نماینده دولت در روستای خود برای حفظ و نگهداری از منابع طبیعی تلاش روز افزونی داشته باشند.

سرپرست مدیریت بحران استان البرز نگهداری از منابع طبیعی را وظیفه ذاتی افراد برشمرد و افزود: نباید اجازه دهیم این منابع که میراث آیندگان است نابود شود و یا از بین برود.

فلاح‌نژاد در ادامه سخنان خود از تدوین سند چشم انداز مدیریت بحران استان البرز خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش خطرپذیری استان در مقابله با حوادث و بحران‌ها پی‌ریزی شده است.

او در ادامه به سازه‌های حریم رودخانه اشاره کرد و گفت: این سازه‌ها ممکن از در فصل پائیز و زمستان که بارندگی را در پیش داریم بیش از گذشته در معرض خطر قرار بگیرند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری افزود: در حوزه مدیریت بحران تدبیر شد تا شرکت آب‌منطقه‌ای برای مقابله با بحران اقدام کند، در این راستا مقرر شد تغذیه مصنوعی از سفره‌های زیرزمینی توسط دیوارسازی‌ها در مقابل رودخانه انجام شود.

فلاح‌نژاد گفت: باتوجه به اینکه بارندگی خوبی در پیش خواهیم داشت بسته بودن مسیل‌ها و پل‌ها در دستورکار قرار دارد؛ فرمانداران، شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای در این راستا نقض ایفا خواهند کرد.

او گفت: تخلیه نخاله‌های رودخانه‌ها و لایه‌روبی این مناطق از دیگر اقداماتی است که در فصل بارش برای مدیریت خطر سیل لازم و ضروری است.

سرپرست مدیریت بحران استان البرز افزود: باید اطلاع‌رسانی در رابطه با مناطق وقوع سیل انجام شود تا انسان و یا حتی احشام در شرایط بحرانی در این مسیر‌ها قرار نگیرند.

انتهای پیام/د.خ

پیشگیری از خطرات سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.