دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان با حضور ۲۸ نفر از نجاتگران هلال احمر البرز در هلال احمر شهرستان کرج برگزار شد.

برگزاری دوره تخصصی امداد و‌ نجات کوهستانفتح الله هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، با اشاره به اهمیت ارائه خدمات امداد و نجات در کوهستان و شرایط خاص، گفت: امدادگران در این دوره آموزشی با اصول صعود و فرود، به کارگیری ابزار کوهستان، صعود از کوهستان،حمل مصدوم در کوهستان و ... از طریق آموزه های استاد یحیی رضازاده امدادگر کادر و مسئول تیم کوهستان جمعیت هلال احمر کرج آشنا می شوند.

او افزود: با برگزاری این دوره‌ امدادگران برای عملیات جست و جو و نجات در  موقعیت های خاص  آماده می شوند و مهارت  کار با طناب، کار با بسکت‌ و فیکس‌کردن مصدوم در محیط آزاد، کوهپیمایی صحیح در کوهستان، فرود از دیواره، جست و جو و نجات مصدوم در کوهستان را  به صورت صحیح فرا گرفته  تا در عملیات‌های امداد و نجات مصدومان در کوهستان  به کار بگیرند .

هاشم نژاد گفت: این دوره طی یک هفته از ۱۱  تا ۱۶آبان ماه  و بمدت ۵۲ ساعت بصورت تئوری و عملی در جمعیت هلال احمر کرج و کوه های عظیمیه با تدریس استاد یحیی رضازاده در حال برگزاری است .

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در ادامه افزود: در حاشیه این آموزش‌ها طی بازدید مهندس جعفری، سرپرست مدیریت بحران فرمانداری کرج از  پایگاه کوهستان عظیمیه و برگزاری دوره تخصصی کوهستان مشکلات موجود در خصوص شرایط و فضای نامناسب پایگاه  امداد و نجات کوهستان، امکانات مورد نیاز اعضا، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده در مسیرهای پرخطر و حادثه ساز کوهستان بررسی و مطرح شد.

او با بیان این که دارا بودن گواهینامه پایه اقدامات پیش بیمارستانی یکی از پیش نیازهای شرکت در دوره می باشد، گفت: این دوره تخصصی طی پیش آزمون انجام گرفته از متقاضیان با حضور  ۲۸ نفر در حال برگزاری است و به پذیرفته شدگان در آزمون تئوری و مهارتی گواهینامه تعلق می گیرد.

انتهای پیام/د.خ

دوره های تخصصی هلال احمر کرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.