کارشناس سیاست خارجی گفت: رویه‌ای که فرانسه و انگلیس در پپیش گرفتند در اصل برای سرپوش نهادن بر ضعف‌های داخلی خودشان است.

فرانسه و انگلیس درپی سرپوش نهادن بر مشکلات داخلی خود هستندمحمد ساجدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره اظهارات ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص برجام و همچنین امکان بهره گیری از مکانیسم حل و فصل اختلافات این سند (مکانیسم ماشه) ،گفت: این رویه‌ای که فرانسه و انگلیس در پپیش گرفتند در اصل برای سرپوش نهادن بر ضعف‌های داخلی خودشان است.

او ادامه داد: برای مثال انگلیس امروز با اختلافات پیش آمده ذیل موضوع برگزیت دست و پنجه نرم می‌کند و فرانسه هم  به دلیل اختلافات داخلی خود درحال مطرح کردن چنین بحث‌هایی است.


بیشتر بخوانید:اجازه استفاده از مکانیسم ماشه به اروپا داده نخواهد شد


ساجدی افزود: اروپایی‌ها به خوبی واقف هستند که در زمینه تعهدات برجامی تاکنون هیچ قدمی برنداشته اند؛ از همین رو برای اینکه ایران وارد مرحله پنجم کاهش تعهدات برجامی خود نشود و خروج احتمالی خود از NPT را اعلام نکند، موضعی طلبکارانه اتخاذ کرده‌اند؛ این رویه نه تنها خِللی در تصمیم‌گیری  ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه قطعا پس از این مدت دوماهه ای که در اختیار آنها قرار دادیم واکنش قاطع‌تری از خود نشان خواهیم داد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان کرد: این رویه فرانسوی‌ها موضوع تازه ای نبوده، بلکه رویه یکساله آنها است؛ اما به طور قطع تاثیری در مواضع ما نخواهد داشت.

گفتنی است که «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه  چهارشنبه  برای وادار کردن ایران به قطع گام‌های برجامی خود، ایران را به آغاز ساز و کار موسوم به مکانیسم ماشه یا بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل تهدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، سازمان ملل ، npt ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار