فرماندار سرباز گفت: بسیج نقش تاثیرگذاری در عمران، آبادانی، توسعه و پیشرفت همه‌ی بخش‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سلیم کدخدا فرماندار سرباز راظهار داشت: بسیج یک واژه و مفهوم قرآنی است که حضرت امام خمینی (ره) آن را در درون اقیانوس بزرگ قرآن کشف و تقدیم ملت ایران کرده است.

او بیان کرد: بسیج در یک مقطع زمانی برای دفاع از ناموس و دفاع از تمامیت ارضی کشور با سلاح در مقابل دشمنان نقش‌آفرینی کرده و، اما امروز شرایط متفاوت است و بسیج در عرصه‌های جهاد علمی و آموزشی، جهاد سیاسی، جهاد و مقاومت اقتصادی به ایفای نقش می‌پردازد.

فرماندار سرباز گفت: بسیج باید مخزن جمع‌آوری تمام امکانات در جهت اهداف تعالی کشور و همچنین گشایش راه ورود به قلب مردم باشد.

او افزود: ایده بسیج همچون نهال مثمری با دستان تدبیر یک باغبان بزرگ انسانی، بنیانگذار حکیم انقلاب اسلامی در زمینی حاصلخیز به پهنا و وسعت دل نورانی و سرشت پاک ملت بزرگ ایران با نیت اخلاص غرس شد.

کدخدا بیان کرد: یکی از معیار‌های فرهنگ بسیج تلاش مخلصانه است و بسیج مظهر خدمت و جهاد مدوام در راه آرامش، عزت، کرامت و امنیت مردم است.

اوگفت: بسیج متولی پدافند عامل در مواقع اضطرار و مسئول پدافند غیرعامل در شرایط عادی است.

فرماندار سرباز بیان کرد: بسیج، اختصاص به یک منطقه جغرافیایی و یک منطقه انسانی، طبقاتی و قشری ندارد.

او به برنامه‌های اجرا شده هفته بسیج در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی اشاره کرد و افزود:غبارروبی یادمان شهدای وحدت، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج عشایری حضرت مریم (س) و پایگاه مقاومت بسیج عشایری فاطمه الزهرا (س) شهر پیشین، افتتاح پایگاه مقاومت عشایری شهید فولادی بازار تاج محمد رئیسی، توزیع بسته‌های کمک آموزشی بین دانش آموزان دوره ابتدایی مدرسه حضرت یوسف (ع) بازار تاج محمد رئیسی، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج کارمندی شهید علی شیبک شهرداری پیشین و برگزاری نشست نهضت روشنگری در محل سالن فرهنگی ورزشی حوزه مقامت شهرپیشین با حضور بسیجیان بخشی از برنامه‌های گرامیداشت این هفته بود.

انتهای پیام/گ

بسیج  و آبادانی کشور

برچسب ها: بسیج ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.