وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که به دلیل مشکلات افغانستان، مرزهای این کشور را زیر نظر داریم.

لاوروف: به دلیل مشکلات افغانستان، مرزهای این کشور را زیر نظر داریمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از ختم نشست مشترک شوراهای وزرای خارجه، وزرای دفاع و مشاورین امنیت ملی کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی به خبرنگاران گفت: «توجه خاصی به مرزهای متحدین ما در آسیای مرکزی با افغانستان اختصاص می‌دهیم. در این کشور مشکلات زیادی وجود دارد و وضعیت بهبود نیافته است.»

به گفته لاوروف، شمار زیاد تروریست‌های خارجی وضعیت در افغانستان را دشوارتر می‌سازد. وی گفت: «آنها قبل از آنکه آمریکا بازی‌های مجهول را در شمال شرق سوریه آغاز کردند، وارد افغانستان شده بودند.»

وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد که بدین منظور اقدامات لازم برای نظارت بر پاسگاه های مرزی تاجیکستان مبنی بر افزایش توانایی‌های نیروهای مرزی برای خنثی‌سازی تهدیدات تروریستی و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها اتخاذ می شوند.

لاوروف یادآور شد که سازمان پیمان امنیت جمعی در مدت طولانی این اقدامات را اتخاذ می‌کند تا تمام کشورهای عضو را از تهدید تروریستی، تهدید مواد مخدر و دیگر مشکلات به شمول مهاجرت غیرقانونی حفظ کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی افزود: «عملیات لازم طراحی شده و بر اساس سالانه تحقق می‌یابند و برنامه های انجام چنین عملیاتی به طور مدوام به روز می شوند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.