وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا تلاش می‌کند کنترل گفتگوهای صلح با طالبان را کاملا در اختیار داشته باشد و کشورهای منطقه نیز در جریان جزئیات مذاکرات قرار نگیرند.

لاوروف: آمریکا در پی محرمانه کردن مذاکرات صلح افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در خصوص نشست رهبران احزاب سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان که امروز در مسکو برگزار می شود گفت: آمریکا تلاش می‌کند کنترل گفتگوهای صلح با طالبان را کاملا در اختیار داشته باشد و کشورهای منطقه نیز در جریان جزئیات مذاکرات قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: روسیه به‎گونه فعالانه در حال پیدا کردن راه حل بین‌الافغانی جنگ افغانستان است؛ امروزه همه این را تایید می‌کنند که گفتگو میان حکومت افغانستان و طالبان اجتناب ناپذیر است، اما برخی کشورها مانند آمریکا می‌کوشد تا این گفتگو را به‌دست بگیرند و به گونه سری و درپشت درهای بسته گفتگوها را به پیش ببرد که دیدار قطر نشانه برجسته آن است.

سرگئی لاوروف اظهار داشت: اگر به مسئله افغانستان از نگاه گسترده تر نگاه کنیم خواهیم دید که جدا از ضرورت حل مسایل امنیتی باید به دنبال راه‌حل سیاسی در افغانستان بود. روسیه همواره خواستار گفتگوهای بین‌الافغانی است که شامل دولت و طالبان باشد.

گفتنی است که نشست مسکو با حضور شماری از سیاسیون افغانستان و رهبران ارشد گروه طالبان امروز برگزار خواهد شد. در این نشست حدود 70 تن از سیاسیون افغانستان و 10 نماینده طالبان شرکت می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.