معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان را موظف می‌کند که داروی بیش از یک ماه را برای بیمار نسخه نکنند.

ممنوعیت تجویز بیش از اندازه دارو برای بیمارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطااله حیدری در ششمین کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برگزار شد، گفت: با توجه به تحریم‌های موجود تهیه دارو جزو معضلات کشور است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از قاچاق در کردستان وجود ندارد، افزود: با پیگیری‌ها و مدیریت دارو سهمیه شرکت‌ها و داروخانه‌ها کنترل شده، اما از وزارت خانه و سازمان‌های دیگر گزارش شده که در استان کردستان دارو به صورت معکوس قاچاق می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در این شرایط سخت حق مردم کردستان است که از تمام اقلام دارو برخودار باشند و قاچاق معکوس دارویی نیز رخ ندهد.

حیدری عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام در خصوص دارو، حساس سازی و جمع آوری آمار دقیق قاچاق دارو است که بتوانیم برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی ذکر کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی تمام شرکت‌ها و داروخانه‌های سطح استان را در صورت خرید نامتعارف کنترل کرده و پزشکان را موظف می‌کند که داروی بیش از یک ماه را برای بیمار نسخه نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در بحث تورسیت درمانی، افزود: تعرفه دارو برای بیمار داخلی و خارجی باید متفاوت باشد، لذا برخی از افراد خارجی از دفترچه اقوام و آشنایان در داخل ایران استفاده کرده که باید این موضوع نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ع

در استان کردستان دارو به صورت معکوس قاچاق می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.