دبیر کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گفت::در بازرسی‌های انجام شده در سال ۹۶ تعداد ۴۵۴ مورد معادل ۸۵۱ میلیون ریال انواع محصولات سلامت محور قاچاق کشف و ضبط شد .

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مظفر اسلامی نیا دبیر کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اولین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور که صبح امروز در سالن جلسات معاونت غذا و دارو با حضور مسئولین ادارات و ارگان‌ها برگزار شد، هدف ازبرگزاری این کارگروه را هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور دانست و گفت: محصولات سلامت محور محصولاتی است که مستقیما بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد و شامل دارو، مواد غذایی، ارایشی و بهداشتی، ملزومات و تشکیلات پزشکی و مکمل‌های ورزشی است.
 وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی براساس وظیفه و رسالتی که در این زمینه برعهده دارد اجرای برنامه‌های اموزشی در حوزه مدارس دخترانه و پسرانه، اموزش در حوزه اثرات محصولات ارایشی و بهداشتی و مکمل‌های ورزشی بر سلامت انسان از مهمترین برنامه‌های این ارگان است.
 دبیر کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گفت:: در سال گذشته در حوزه پیشگیری محصولات قاچاق و سلامت محور ۲۵۰ کارگاه اموزشی برگزارشده که نزدیک به ۳۴ هزارو ۴۱۵ مورد پوستر در بین مردم طراحی چاپ و توزیع شده است.
 اسلامی نیا افزود: در سال گذشته به ۱۴ هزار نفر دانش اموز و اصناف مختلف از جمله عطاری‌ها و ارایشی و بهداشتی و ارایشگاه بانوان اموزش داده شده است.
 وی اقدامات انجام گرفته در حوزه مبارزه با محصولات قاچاق و سلامت محور را ۷ گشت مشترک دانست و گفت: گشت‌های مشترک کنترل دارو کنترل عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی اقایان و خانم‌ها و کنترل مواد غذایی و شرکت‌های پخش و ارایشی و بهداشتی از جمله مواردی بوده که در سال گذشته پیگیری شده است.
دبیر کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گفت:: در سال ۹۶ تعداد ۴۵۴ مورد بازرسی معادل ۸۵۱ میلیون ریال انواع محصولات سلامت محور قاچاق کشف و ضبط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است
وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده ۲۵۴ مورد پرونده برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
اسلامی نیا با بیان اینکه محور اساسی کار علوم پزشکی بر اساس اموزش است گفت: کلیه اقلام محصولات سلامت محور اگر از طریق مبادی ورودی کشور وارد شود حتما باید حاوی برچسب اصالت و سلامت باشد
وی با تاکید بر کنترل برچسب محصولات وارداتی توسط خریداران گفت: افراد پس از اطمینان از کالای دارای برچسب اقدام به خرید آن کنند.
اسلامی نیا در پایان گفت: با توجه به موارد تقلب زیاد در این برچسب هر نوع شکایاتی که از طریق مردم اعلام شود پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/م

تشکیل 254 پرونده برای متخلفین صنفی در کردستان

 

برچسب ها: قاچاق ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.