مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:پرونده بزرگ قاچاق سوخت به ارزش بیش از ۱۷ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار در گمرک اصفهان کشف شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان امروز در نشست خبری با بیان اینکه پرونده بزرگ قاچاق سوخت ، نتیجه بررسی ۱۰۰ فقره اظهارنامه واحد به ظاهر تولیدی صادرکننده هیدرو کربن سبک و سنگین دراصفهان از پارسال تاکنون است گفت: نتایج آزمون‌های این تعداد اظهارنامه‌ها که هم اکنون اعلام شده حاکی از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد مشابهت محموله‌های صادراتی با بنزین، نفت سفید و گازوئیل بوده است.

رسول کوهستانی پزوه میزان کشف سوخت این میزان اظهارنامه در این پرونده قاچاق کشف شده توسط گمرک اصفهان را شامل بیش از ۱۹ میلیون و ۳۵ هزار کیلوگرم به ارزش افزون بر ۱۱ میلیون و ۸۲ هزار دلار، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار کیلوگرم بنزین به ارزش حدود سه میلیون و ۸۳۶ هزار دلار و حدود چهار میلیون و ۳۰۵ کیلوگرم نفت گاز به ارزش بیش از دو میلیون و ۳۵۸ هزار دلار (در مجموع معادل بیش از هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال) اعلام کرد.

او اضافه کرد:آخرین محموله این شرکت شامل ۲۲ تانکر، مهر قبل از خروج کالا از کشور توقیف که نتایج آزمون حاکی از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد مشابهت محموله‌های صادراتی با بنزین و نفت سفید بوده و محموله تحویل شرکت ملی نفت شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ادامه به بیان جزئیات پرونده قاچاق کشف شده توسط گمرک اصفهان پرداخت و گفت:این شرکت به ظاهر تولیدی با اخذ مجوز‌های قانونی از سال ۱۳۹۵ با ۶۶ فقره اظهارنامه شروع به صادرات مشتقات نفتی با عنوان هیدروکربن سبک و سنگین کرده ودر سال ۱۳۹۶ از ۱۲۱ فقره اظهارنامه صادراتی، برای ۱۴ فقره مشمول پرداخت مابه التفاوت آن شده است.

کوهستانی پزوه افزود:پارسال ۱۴۳ فقره و امسال هم ۵۲ فقره اظهارنامه صادراتی (مجموع ۱۹۵فقره) با عنوان هیدرو کربن سبک و سنگین داشته که فقط ۴۱ فقره آن بدون مشکل اعلام شده است.

او ادامه داد:از ۱۵۴ فقره اظهارنامه مشکل دار تاکنون، نتایج۱۰۰ فقره اظهارنامه حاکی از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد مشابهت محموله‌های صادراتی با بنزین، نفت سفید و گازوئیل بوده و پاسخ آزمون بقیه اظهارنامه‌ها هنوز اعلام نشده است.
وی اضافه کرد: این پرونده قاچاق تشکیل شده به علت سازمان یافته بودن قاچاق فرآورده‌های نفتی آن به دادسرا ارسال شده است.

کوهستانی پزوه گفت:با توجه به متفاوت بودن زمان اظهار نامه‌های صادراتی و تأخیر در اعلام نتایج آزمون توسط آزمایشگاه‌های مجاز، هم اکنون این پرونده بزرگ قاچاق در قالب پرونده‌های هر اظهار نامه به طور مجزا تشکیل و به دادسرا ارسال شد.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیرکل گمرکات استان اصفهان

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.