مراسم یاد بود پروفسور فضل الله رضا دانشمند برجسته‌ی گیلانی عصر امروز در مسجد قدس رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مراسم یاد بود پروفسور فضل الله رضا دانشمند برجسته ی گیلانی که با حضور استاندار، جمعی از مسئولان ،ادب دوستان ودانش آموزان در مسجد قدس رشت برگزار شد. گفت: پروفسور فضل الله رضا اندیشمند برجسته ی گیلانی و چهره ماندگار ایران یکی از فرزندان شایسته این دیار پر افتخار بود که در تولید علم و فناوری در دنیای امروز نقش تاثیر گذاری داشت.

وی به تاکید این دانشمند گیلانی برای علم آموزی اشاره کرد و گفت: وی به همگان توصیه می کرد با برنامه ریزی، پشتکار و جدیت راه پیشرفت را در پیش بگیرند .

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: دستاورد های تحسین بر انگیز پروفسور رضا در عرصه های مختلف علمی برای ایران و جهان راه گشا بوده است.

جهان آرا گفت : تلاش ها و کوشش های پروفسور رضا در توسعه ی علم و دانش سبب شده است که نام نیکی از ایران و ایرانی و مردمان فرهیخته ی گیلان در جهان طنین انداز شود.

نادر جهان آرای افزود: پروفسور رضا از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و نویسنده چهار کتاب درسی به زبان انگلیسی و یازده کتاب به زبان فارسی است که کتاب‌های انگلیسی و مقاله‌های علمی او به اغلب زبان‌های زنده دنیا ترجمه و در مجله‌ها و کنفرانس‌های خارجی هم چاپ و ارائه شده است.

انتهای پیام/آ

مراسم یاد بود دانشمند گیلانی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.