معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر گفت: به گفته دانش آموزان در زلزله‌های سهمگین توانسته اند به کمک حادثه دیدگان بروند و آن‌ها رانجات دهند.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیش از دو دهه است که مانور زلزله به دلیل خطر پذیری و ریسک بیشتر در مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: باید برای پیشگیری از هر حادثه‌ای جامعه ایمن و آماده داشته باشیم لذا دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین اقشار مردمی در مدارس آموزش باید ببینند.

فتحی ادامه داد:در مرحله اول دانش آموزان باید زلزله را بشناسند و نحوه اقدامات قبل و پس از زمان زلزله از جمله پناه گیری، خروج و تخلیه اضطراری از مدرسه، تجمع در حیاط مدرسه و انتقال مصدومین توسط اولیا تا رسیدن نیروی امدادی انجام دهند.


بیشتر بخوانید: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور در برابر زلزله مقاوم هستند


وی ادامه داد: در مرحله دوم حضور نیرو‌های امدادی است که بتوانند عملیات امدادی، نجات و همچنین انتقال مصدومین را به بیمارستان انجام دهند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر گفت: این هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان در این مانور‌ها در کشور بود، اما بخش ابتدای کار که هماهنگی و آماده سازی دانش آموزان مدارس در برابر زلزله است اهمیت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: تمام نهاد‌ها در تلاش هستند تا دانش آموزان و مدارس را به عنوان یک مدرسه آمده در مقابل بلایا آماده کنند تا در صورت وقوع حادثه شاهد آسیب کمتری باشند.

فتحی تصریح کرد: براساس شواهد تاثیر این مانور‌ها در حوادث بسیار آشکار بوده به صورتی که به گفته دانش آموزان در زلزله‌های سهمگین توانسته اند به کمک حادثه دیدگان بروند و آن‌ها رانجات دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار