فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کشور در آبیک گفت: از سال ۱۴۰۱ داشتن گواهی مهارت شرط ترخیص سربازان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کشور در بازدید از دوره آموزشی و حرفه آموزی ویژه سربازان پادگان آموزشی شهدای جواد نیا شهرستان آبیک بر لزوم کسب مهارت سربازان تاکید و گفت: از سال ۱۴۰۱ داشتن گواهی مهارت شرط ترخیص سربازان است.

او افزود: استفاده بهینه از اوقات فراغت سربازان و کسب مهارت و تخصص از مهم‌ترین هدف این طرح است تا سربازان پس از پایان خدمت دغدغه شغلی نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کشور گفت: با بهره گیری از اساتید خوب در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مکانیک خودرو و سایر رشته‌ها سربازان متخصص روانه بازار کار خواهیم کرد.

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح هم که در این بازدید حضور داشت گفت: سربازان وظیفه در طول خدمت به یکی از ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، حوزه فناوری و اطلاعات معرفی و متناسب با نیاز شغلی استان گواهینامه مهارت شغلی را دریافت می‌کنند.

خرداد ماه سال ۹۶ مهارت آموزی در کنار خدمت به وطن کلید خورد.

از ابتدای اجرای این طرح تا کنون ۴ هزار نفر در پادگان آموزشی جوادنیا در رشته‌های برق، مکانیک و سرویس کار خودرو، کامپیوتر، جوشکاری و کارآفرینی آموزش دیده و در این میان سه هزار نفر گواهی نامه دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ک

از سال ۱۴۰۱ داشتن گواهی مهارت شرط ترخیص سربازان است

 

برچسب ها: سربازی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.