با نواخته شدن زنگ زلزله همزمان با سراسر کشور دانش‌آموزان مهابادی نیز آمادگی خود را در مواجهه با بلایای طبیعی به نمایش گذاشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز مدرسه «سید غفور شریفی» مهاباد امروز با شرکت در مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» مهارت‌های لازم را به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث غیر مترقبه کسب و تمرین کردند.

دانش‌آموزان شرکت کننده در این مانور با همکاری پلیس، اورژانس و جمعیت هلال احمر آمادگی خود را نسبت به حمل مجروحان به محل امن و ایجاد نظم و انضباط دانش‌آموزان به نمایش گذاشتند.

در این مانور، دانش‌آموزان پس از شنیدن صدای آژیر در مناطق امن کلاس ها، سالن‌های آموزشی و حیاط مدرسه قرار گرفتند و از نیمکت، گوشه‌های کلاس و زیر راه‌پله‌ها به عنوان سرپناه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده کردند.

امداد و نجات و حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارت‌های جانی و مالی از جمله مواردی بود که دانش آموزان در این مانور انجام دادند و دانش‌آموزان در این مانور با اجرای عملیات امداد و نجات به یاری زلزله‌زدگان و مصدومان فرضی شتافتند.

نیرو‌های جمعیت هلال احمر نیز در کنار عوامل امدادی و اورژانس، نسبت به تخلیه مجروحان و انتقال به مناطق امن و بیمارستان اقدام کردند.

جمعیت دانش آموزی در کاهش و پیشگیری از وقوع تلفات جانی در حوادث غیرمترقبه نقش مهمی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مهاباد در حاشیه این مانور گفت: آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن به منظور ایجاد آرامش روانی آن ها، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، نهادینه کردن آموزش‌های لازم، افزایش مهارت و عکس العمل، ایجاد آرامش روانی و آگاهی بخشیدن به این قشر در برابر پدیده‌های طبیعی از اهداف برگزاری این مانور است.

احمد رحمانی با بیان اینکه این مانور همزمان در تمامی مدارس شهرستان نیز برگزار شده است، افزود: در ۱۲ مدرسه هم به صورت ویژه نحوه مقابله با زلزله و مواقع بحرانی به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از جمله آسیب‌پذیرترین آحاد جامعه هستند انجام مانور زلزله می‌تواند به آموزش مهارت لازم به دانش‌آموزان کمک قابل توجه‌ای کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

اجرای مانور زلزله با همکاری ۴۰۰ دانش آموز مهابادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.