معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : باید از مشاغل پرزحمت و کم‌بازده برای مددجویان دستگاه‌های حمایتی گذر کنیم و به سمت شغل‌های استارت‌آپی و I.T محور پربازده برویم.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مددجویان نهاد‌های حمایتی، گفت : دولت با سختی زیاد پولی برای اشتغالزایی این افراد تامین کرده و در اختیار بانک‌ها قرار داده و بانک‌ها آن را قبضه کرده اند.

او گفت : گاهی بانک‌ها الزام می‌کنند که مددجویان باید ضامن کارمند داشته باشند که این امر پذیرفتنی نیست و بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند چنین ضامنی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار فاصله گرفتن از مشاغل پرزحمت و کم‌درآمد برای مددجویان شد و گفت: در کل کشور هم رویکرد به این شکل است که به سمت مشاغل استارت‌آپی و I.T محور برویم.

حاتمی از عملکرد نزدیک به صفر استان در زمینه استفاده از طرح‌های یارانه دستمزد و کارورزی گلایه کرد و گفت: باید یک نفر در حد معاون اداره کار پیگیر این دو طرح باشد.

او خواستار برگزاری جلساتی در این زمینه با دستگاه‌های اجرایی و بیش از ۲۰۰ بنگاه اقتصادی بزرگ استان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به لزوم استفاده از ظرفیت صنعت مرغ استان برای اشتغالزایی داشت و افزود: این صنعت جای کار زیادی دارد.

حاتمی با بیان اینکه موانع پیش روی این صنعت از جمله فعالیت دلالان، کشتار‌های غیرمجاز و ... باید مرتفع شود، گفت: صنعت مرغ هم گردش مالی و هم زمینه اشتغالزایی زیادی برای استان در پی دارد.

 حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از سهمیه ۲۰۲۷ نفری استان کرمانشاه در زمینه طرح یارانه دستمزد یاد کرد و گفت: تاکنون ۴۷ نفر شغل اولی در این طرح داشتیم که ۱۶ کارفرما نیز در این زمینه انعقاد قرارداد داشتند.

او گفت: در طرح کارورزی نیز از سهمیه ۵۵۰۰ نفری کرمانشاه ۳۵ نفر اشتغال خالص داشتیم.

فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه دلیل عدم اعتماد کارفرمایان به این طرح‌ها را بی‌اعتمادی آن‌ها به دریافت حمایت‌های دولتی دانست.

او با بیان اینکه کارفرما باید سه ماه حقوق کارگر را بپردازد تا بعد از سه ماه یک سوم دستمزد را به صورت یارانه دریافت کند، گفت: برخی کارفرمایان از طرح‌های کارورزی گذشته هنوز طلب دارند .

 

 

انتهای پیام/د

دولت با سختی زیاد پولی برای اشتغالزایی افراد تامین کرد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.