همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی در مدارس عجب شیر نواخته شد.

به صدا در آمدن زنگ زلزله در مدارس عجب شیربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سید جلال میر ابراهیم زاده معاون فرماندار شهرستان عجب شیر در بازدید از روند برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدرسه صدیقه کبری اظهار داشت: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای مواجهه با اثرات زلزله، همه‌ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی­ با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان‌ها در مدارس آموزش و پرورش شهرستان انجام می‌شود.

او هدف اصلی از انجام مانور زلزله در مدارس را آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و اطفاء حریق دانست.

او گفت: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضرر‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

او ادامه داد:این مانور امروز به صورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و مشارکت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، سپاه و فرماندهی انتظامی عجب شیر در مدرسه صدیقه کبری برگزار شد.
ابراهیم زاده افزود: با توجه به زلزله خیز بودن آذربایجان شرقی، مانور زلزله با رویکرد آموزش پناه گیری و خروج مناسب و بدون آسیب از مدارس هنگام زلزله، خودامدادی دانش آموزان و کمک به آسیب دیدگان و همچنین ارائه توصیه‌های لازم برای چیدمان مناسب اداری و کلاسی به مسئولان مدارس انجام شد.

 

انتهای پیام/

زنگ زلزله در مدارس عجب شیر

برچسب ها: زلزله ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.