کارشناس کاراته گفت: کاراته ایران در بخش آقایان و بانوان در ۲ وزن شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

فرید خمامی: شانس زیادی برای کسب سهمیه در ۲ وزن کاراته داریم

مازیار فرید خمامی کارشناس کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: ملی پوشان برای کسب سهمیه المپیک باید طبق قوانین بین المللی پیش بروند. خوشبختانه آن‌ها در اکثر اردو‌ها عملکرد خوبی داشتند. کاراته ما در بخش آقایان و بانوان در ۲ وزن بازیکن شاخص جهانی دارد که می‌توانند از طریق کاراته وان‌ها کسب سهمیه کنند. در اوزان دیگر کادر فنی تیم ملی فقط یک نفر را برای مسابقات انتخابی فرانسه اعزام می‌کنند.

او تصریح کرد: تجربه کادر فنی تیم ملی بالا است و آن‌ها با علم و دانششان بازیکنان را سرحال نگه می‌دارند و خستگی کاراته کا‌ها را برای کسب سهمیه از بین می‌برند.

فرید خمامی افزود: هزینه بالا مسابقات برون مرزی باعث شده است که فدراسیون کاراته فقط بازیکنان اصلی که شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند را به مسابقات کاراته وان اعزام کند.


بیشتر بخوانید: یک ایرانی داور المپیک ۲۰۲۰ شد


کارشناس کاراته در ادامه گفت: فدراسیون کاراته برای رده سنی پایه برنامه‌هایی دارد و حتی مسابقات جوانان و نوجوانان را مدنظر دارد، اما در سال جاری تمرکز بیشتر ما روی کسب سهمیه المپیک است و به همین خاطر طرح‌های پایه را در سال آینده اجرایی می‌کنیم.

فرید خمامی تصریح کرد: لیگ کاراته ما نیاز به بازنگری و کارشناسی‌های بیشتری دارد، چون مسابقات باید براساس اهداف فدراسیون برگزار شوند و یکسری کاستی‌هایی که وجود دارد از بین بروند، خوشبختانه تعامل خوبی بین سرمربی تیم ملی کشورمان و سازمان لیگ وجود دارد و این امید است که خروجی‌های این لیگ به نفع کاراته ایران است.

او افزود: ضعف‌هایی که در کاراته پایه ما وجود دارند با برنامه ریزی‌های فدراسیون روبه بهتر شدن است و در مسابقات کاراته وان‌هایی که در طول یک سال برای رده سنی پایه در کشورمان برگزار می‌شود، استعداد‌های کاراته شناسایی و به اردو‌های ملی دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون کاراته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار