معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : طرح «همگام با کشاورز» در ۶۰۰ روستا با استفاده از ۳۰۰ تیم به‌منظور علمی کردن کشاورزی، در استان پیگیری می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجتبی بیاتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ تشکیل بسیج مستضعفان را به طور رسمی اعلام فرمودند.

او با اشاره به تعریف امام (ره) از بسیج، «بسیج شجره طیبه، درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین را می‌دهد»، گفت : بسیج دارای ثمره است، روزی ثمره بسیج در تشکیل هسته‌های مقاومت در مساجد بر ضد رژیم طاغوت معنا می‌گرفت و روزی با حضور آحاد مردم در جبهه جنگ و مردمی کردن دفاع مقدس تعریف می‌شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: بعد از دفاع مقدس بسیج در عرصه سازندگی و بازسازی وارد میدان شد.

او با بیان اینکه بسیج امروز در بیش از ۳۰ عرصه فعالیت دارد، گفت: بسیج در عرصه‌های آسیب اجتماعی، دفاعی، امنیتی، فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هنری، پزشکی، کشاورزی، علمی، بصیرت‌افزایی و روشنگری آحاد جامعه، فضای مجازی در راستای مقابله با شبه‌افکنی‌های دشمن، ورزشی و... خدمات ارائه می‌دهد.

بیاتی به نقش بسیج در بحث محرومیت‌زدایی اشاره کرد و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان از سال ۸۸ تا ۹۸ را شرح داد.

او به ۱۹ هزار و ۲۶۶ پروژه عمرانی، احداث، مرمت و تعمیر با هزینه ۱۵۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان طی ۱۰ سال گذشته اشاره و گفت: این پروژه‌های عمرانی در قالب مسکن، مسجد، مدرسه، بهداشت و سلامت، راه، پل، آبرسانی به روستا، برق‌رسانی، بهسازی معابر، کشاورزی (آب‌بند و استخر) و... تعریف می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در رابطه با پروژه‌های غیرعمرانی، گفت: ۱۰ هزار و ۶۴ پروژه غیرعمرانی با مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان برای البسه، پوشاک برای نیازمندان به‌خصوص دانش‌آموزان، تهیه جهیزیه به تعداد یک‌هزار و ۳۵۶ سری و سبد معیشتی بوده است.

او افزود: بسیج برای پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی استان در بحث محرومیت‌زدایی با ۲۹ هزار و ۳۳۰ پروژه، ۲۶۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان هزینه کرده است.

بیاتی اشتغال ایجاد شده در سطح استان طی ۱۰ سال گذشته را ۱۵ هزار و ۳۴۱ مورد با آموزش مهارت‌آموزی و توانمندسازی از سوی فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و افزود: ۵ هزار و ۳۰۶ نفر از منابع بسیج ۶۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان وام گرفته که طبق رصد سالانه ۹۰ درصد اعتبارات اشتغال ایجاد کرده است.

او اشاره‌ای نیز به اردو‌های جهادی طی مدت مذکور داشت و گفت: ۳۳۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان شناسایی شده که در عرصه‌های صنعت، عمران، سازندگی، فرهنگی و... فعالیتی هفت روزه یا ۱۰ روزه دارند.

بیاتی گفت: ۴ هزار و ۴۰۳ اردوی جهادی با ۱۰۲ هزار و ۸۸۱ نفرروز اردو طی ۱۰ سال گذشته در عرصه‌های مختلف برگزار شده است.

او در توضیح اردو‌های طرح هجرت نیز، افزود: طرح هجرت مخصوص دانش‌آموزان است که در مدارس در راستای مرمت، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و... به کار گرفته می‌شوند.

 بیاتی گفت: ۵۱ هزار و ۱۵۶ نفر دانش‌آموز طی ۱۰ سال گذشته به تعداد ۵۱۱ هزار و ۵۶۰ نفراردو، ۷ هزار و ۳۷ مدرسه را مرمت و بازسازی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به طرح همگام با کشاورز اشاره و گفت: طرح همگام با کشاورز در ۶۰۰ روستا با استفاده از ۳۰۰ تیم به‌منظور علمی کردن کشاورزی، در استان پیگیری می‌شود.

او افزود: برای ساخت ۲۹۲ واحد مسکونی برای مددجویان با کمیته امداد استان تفاهم‌نامه داریم که ۲۸۰ مورد از آن قطعی شده و تاکنون ۱۶۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان داده شده است.

بیاتی در خصوص فعالیت‌های اجرایی در دهکده اقتصاد مقاومتی، گفت: پادگان آموزشی در ۳۰ کیلومتری جاده سنقر بود که بلااستفاده و تعطیل بود، لذا تغییر کاربری داده شد و با احداث سوله‌های با همکاری بسیج سازندگی برای کارآفرینان اشتغال (پرورش قارچ، زنبور عسل، بلدرچین، ماهی، گیاهان دارویی، زعفران و...) ایجاد کردیم.

او با یادآوری به شعار امسال بسیج با عنوان «بسیج چهل سال خدمت؛ جهاد و شهادت»، افزود: سرفصل تمامی برنامه‌ها در هفته بسیج در این راستا بوده که امروز برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و اردو جهادی را خواهیم داشت .

 

 

انتهای پیام/د

اجرای بیش از ۱۹ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.