مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰تیم ثابت و سیار راهداری این استان با به کارگیری ۲۳۹ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در طرح راهداری زمستانه مشارکت دارند.

۳۰ تیم ثابت و سیار راهداری در طرح زمستانه سیستان و بلوچستان شرکت دارندایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  با بیان اینکه طرح راهداری زمستانه از ابتدای آذر در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، اظهار داشت: ۳۲۷ راهدار در این طرح به منظور روان سازی ترافیک، اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران و امدادرسانی در صورت لزوم مشارکت دارند.

اوطول راه‌های تحت پوشش برای طرح زمستانه در سیستان و بلوچستان را بیش‌از ۱۱ هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیرو‌های راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محور‌های ارتباطی از اهداف اجرای طرح راهداری زمستانی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تجهیز ۱۴ راهدارخانه استان برای خدمات‌رسانی به مسافران خبر داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، ۴۰۰ تن نمک و شن برای زمستان امسال تهیه شده است.

او گشت زنی مداوم در تمامی محور‌های حوزه استحفاظی برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی و یخبندان، استقرار تیم‌ها با تجهیزات کامل در فواصل مشخص در جاده برای بازگشایی محور‌ها در صورت مسدود شدن و امدادرسانی به مسافران را از مهمترین برنامه‌ها در قالب طرح راهداری زمستانی عنوان کرد.

کرد افزود: رانندگان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از سفر‌های غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند و در هنگام سفر علاوه بر اطمینان از انجام کنترل‌های فنی وسیله نقلیه تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تجهیز ۱۴ راهدارخانه استان برای خدمات‌رسانی به مسافران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار