دانستنی‌های پزشکی؛

مادران باردار دور این مواد غذایی را خط بکشند/ ترفندهای خانگی برای جلوگیری از وز شدن موها/ کاهش دردهای رماتیسمی با زیتون

در این بسته دانستنی درباره از راهکارهایی برای از بین بردن حالت تهوع و فواید سیر بر سلامتی افراد خواهیم گفت.


به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چگونه می توان حالت تهو را  از بین برد؟

برای رفع حالت تهوع   دفعات بیشتر غذا بخورید؛ در صورت عدم تمایل به غذا از میان وعده‌هایی مثل کیک جو، بیسکویت ترد، موز، نان تست و نان‌های خشک، میوه‌های تازه میل کنید. دم کرده‌های گیاهی مثل بابونه، رازیانه، زنجبیل (به میزان کم) مفید است، محصولات تولید شده از شیر خام، گوشت خام یا نیم پز، ماکیان خام یا نیم پز و تخم مرغ خام یا نیم پز، مصرف زیاد جگر و روغن کبد ماهی برای رفع حالت تهوع مفید است.

رفع حالت تهوع

خواص و فواید  سیر

مصرف مداوم سیر خواص شگفت‌انگیزی در حفظ سلامت بدن و کاهش عونت‌ها و التهابات دارد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که له یا خرد کردن سیر می‌تواند به جذب مواد مغذی آن کمک کند. همچنین اگر حدود ۱۰ دقیقه بعد از خرد یا له کردن آن صبر کنید باعث خواهد شد ترکیبات سالم سیر، تا بیشترین حد ممکن آزاد شوند و  بیشترین جذب را از این ماده غذایی داشته باشید.

خواص شگفت انگیز سیر

سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده ها را از عفونتها پاک می کند به خصوص در اطفال،  درمان تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.

چه نوع صبحانه ای مناسب است؟ 

وعده‌ی غذایی شیرین صبحگاهی، معمولا باعث می‌شود بعد از مدتی کوتاه بدن دچار افت قند خون و در نتیجه ایجاد حس گرسنگی شود. بلغور جو حاوی فیبر فراوان است؛ این فیبرها کمک می‌کنند تا مواد مغذی برای ساعت‌ها در بدن باقی بمانند و میل به خوردن برای جبران قند خون و گرسنگی را از بین می‌برند.

بهترین صبحانه

بهتر است برای شیرین کردن بلغور به جای شکر از میوه‌های شیرینی مثل انواع توت‌ها استفاده کنید؛ این ترکیب مغذی بهترین وعده صبحانه محسوب می شود و می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش وزن داشته باشد. مواد غذایی را به اندازه نیاز بدنتان مصرف کنید. برای اکثر افراد، صبحانه کامل شامل غلات و کربوهیدرات، بخش پروتئینی (مانند گوشت) واجب نیست، ولی قابل قبول است، به شرطی که آن را با چربی و کالری زیاد مخلوط نکنید. 


بیشتر بخوانید: راهکاری فوق العاده مفید برای کاهش درد مفاصل + شیوه درمان


جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های مختلف 

ریسک ابتلا به بیماری‌ها با افزایش سن بالاتر می‌رود، در این شرایط پوست چروکیده‌تر می‌شود و عضلات و استخوان‌ها شروع به تحلیل رفتن می‌کنند. خوردن ترکیبات دارای ویتامین E و ویتامین C کمکتان می‌کند از پوستتان در برابر پرتو‌های مضر محافظت کنید. دانه‌های آفتابگردان، منبع عالی ویتامین E هستند و اگر در کنار سالاد اسفناج قرار بگیرند ترکیب شگفت‌انگیزی خواهد بود، افراد بالای ۵۰ سال ممکن است نگران سلامت قلب خود باشند؛ ترکیب منحصربه‌فرد چربی‌های غیراشباع، استرول‌های گیاهی، فیبر و فلاوونوئید‌های موجود در گردو همگی باعث می‌شوند غذای بسیار مفیدی برای قلبتان باشد.
 
خواص شگفت انگیز دانه های افتابگردان
 
حتماً می‌دانید که عضلات بعد از ۳۰ سالگی کم‌کم شروع به تحلیل رفتن می‌کنند، بنابراین منطقی است به غذا‌هایی فکر کنید که کمکتان می‌کند این پروسه را به تأخیر بیندازید تا از سرعتش کم کنید؛ بیشتر کارشناسان می‌گویند بهترین راه دریافت مواد مغذی، منابع طبیعی آن‌ها است.

ممنوعیت برخی مواد غذایی در دوران بارداری

ترشی، شور، ادویه تند، ماهی، لبنیات، سیب ترش و هندوانه در ایام عادت ماهیانه مصرف نکنید، شیره انگور روزانه با ارده یا به تنهایی مصرف کنید، مصرف غذا‌های سودا زا را ترک کنید این مواد شامل گوشت گوساله و گاو، بادمجان، عدس، موز، قارچ، سوسیس و کالباس، انواع سس، غذا‌های مانده و کنسروی، آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه و دلستر و انواع کلم است.

مواد غذایی مضر برای خانم‌های باردار

چه راهی برای ازبین  بردن  وز شدن مو وجود دارد؟ 

برای رفع وز شدن موها راه‌های زیادی وجود دارد؛ یک قاشق چایخوری رزماری له شده را در یک فنجان آب بجوشانید و بگذارید چند جوش بزند سپس آن را صاف کنید و روزی یک بار به موهایتان بزنید. راه دیگر استفاده از سفیده تخم مرغ است، سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس روی پوست کف سر بمالید، برای آب کشیدن موهای‌تان مقدار کمی سرکه سیب به آب اضافه کنید. تخم‌ کتان را در یک کاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود پنج روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست کف سر بمالید و بعد از ۲۵ دقیقه بشویید.

وز شدن موها

تاثیر زیتون در کاهش التهاب بدن

ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی هستند؛ این عوامل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند، مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده، تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود به خصوص در شرایط آرتریت، نقرس و دیگر شرایط روماتیسمی، زیتون می‌تواند درد را کاهش دهد.

کاهش دردهای رماتیسمی با زیتون

زیتون برای سلامت چشم‌ها نیز فایده دارد. یک فنجان زیتون حاوی ۱۰ درصد از مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه از ویتامین A است که به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند. این ویتامین دید شبانه را بهبود می‌دهد و از بروز آب مروارید، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) و گلوکوم (آب سیاه) جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار