توسعه بوم‌گردی در مناطق گردشگری چناران و توانمندسازی مردم قطعا باعث ایجاد اقتصادی پایدار خواهد شد.

طرح معین اقتصادی محرکی برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید اکبریان معین اقتصاد مقاومتی سرخس و چناران گفت: شرکت عمران و توسعه رضوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی، مسئولیت توسعه و توانمندسازی  سرخس و چناران را برعهده دارد.

او ادامه داد: این دو شهرستان اراضی متعددی در اختیار دارند که تحت پوشش و مدیریت آستان قدس رضوی است، لذا همکار و همیار دولت هستیم تا امر توسعه به نحو احسن در این دو منطقه انجام شود.

معین اقتصاد مقاومتی سرخس و چناران با اشاره به اینکه مفهوم "معین اقتصادی" برش منطقه‌ای از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است،گفت: مردم‌داری، حرکت جهادی، مولد‌بودن و درون‌زا بودن چهار رکن اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی بوده است، لذا طرح معین اقتصادی بهترین محرک برای پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

اکبریان  افزود: دروازه ورود به مشهد از شمال کشور، چناران است که سرمایه‌های عظیم طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مردم شریفی دارد؛ از طرفی شخصیت‌های بزرگی در این خطه پرورش یافته‌اند.

او  ادامه داد:ظرفیت های کشاورزی،گردشگری، صنعت و هم مرز بودن با کشور ترکمنستان از موقعیت های مطلوب این شهرستان به شمار می رود.

معین اقتصاد مقاومتی سرخس و چناران با اشاره به اینکه صنایع بزرگ و مولد در چناران از پتانسیل‌های خوبی بهره‌ مند هستند، گفت: این شهرستان در حوزه تولیدات علوفه‌ای رتبه‌های بالایی در سطح استان و کشور به خود اختصاص داده است، و همچنین در حوزه مرکبات هم ظرفیت خوبی دارد به طوریکه سرانه تولیدات کشاورزی در این شهرستان ۲.۵ برابر ظرفیت استان است.

اکبریان با اشاره به اینکه چناران در حوزه صنعت ۲ برابر ظرفیت استقرار واحد‌های صنعتی استان پتانسیل دارد، افزود: ارتقاء و حمایت از مردم به همراه توانمندسازی آن‌ها برای راه‌اندازی مشاغل خانگی از اهداف ما در این شهرستان خواهد بود.

او با ذکر این نکته که ساخت کشتارگاه در چناران از ضروریات حوزه صنعت است، تصریح کرد: توسعه بوم‌گردی در مناطق گردشگری  چناران و توانمندسازی مردم قطعا باعث ایجاد اقتصاد پایدار خواهد شد.
 

 

ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۴۳ نفر 

 

حمید انصاری فرماندار چناران هم در این باره گفت: ۸۰ مورد تفاهم‌نامه در چناران امضاء شده که در قالب آن برای ۶ هزار و ۴۳ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و اعتبار این پروژه‌ها ۳۴ هزار میلیارد ریال است.

او ادامه داد:  ۳۳ طرح در حوزه کشاورزی، ۲۴ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۱۵ طرح در حوزه گردشگری و ۵ طرح در حوزه آموزش و پرورش از جمله اقدامات در دست اجرا با رویکرد توسعه و توانمندسازی است.
 
انتهای پیام //ا.ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار