فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: حامی صیادان و تجار هستیم و باید بستر برای انجام فعالیت قانونی آن‌ها فراهم شود تا با خیال راحت فعالیت کنند.

حامی صیادان و بازرگانان هستیم/ کشف قاچاق سوخت ۳۵ درصد افزایش یافتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی دوشنبه شب در بدو ورود به استان بوشهر گفت: با توجه به شعار سال یعنی رونق تولید قرارگاه مقداد در مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعال شده است.

او تاکید کرد: پس از گذشت هشت ماه از سال توفیقات خوبی را به دست آوردیم  و کشفیات قاچاق سوخت ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: در حوزه مقابله با قاچاق کالا در دریا و خشکی به ویژه مرز‌های غربی بسیار تاثیرگذار عمل شده است.

رضایی افزود:در حوزه خروج کالا‌های هدف مانند گوشت و برنج و قاچاق مواد مخدر مقابله‌های جدی انجام گرفته است و در هشت ماه گذشته بیش از ۵۹ درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال  به ثبت رسیده و بیش از ۶۲ تن فقط در حوزه مرزبانی کشفیات داشته ایم.

او بیان کرد: نشست هایی با کشور‌های همسایه برای مبارزه با قاچاق صورت گرفته تا این مورد از مقصد مدیریت شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی عنوان کرد: دیروز در جلسه‌ای با شرکت‌های دانش بنیان تصمیم گرفته شد نیازمندی‌های مرزبانی در حوزه تجهیزات و ابزار فنی از طریق شرکت‌های دانش بنیان برطرف شود.

رضایی گفت:در همین زمینه، برای برنامه سال ۹۹ که پایه آن امسال است هماهنگی‌های خوبی با سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس  در دستورر کار قرار گرفته است و امیدواریم نمایندگان مجلس در بودجه ریزی سال آینده  این موضوع را لحاظ کنند و اگر این امر صورت پذیرد در مقابله هدفمند با قاچاق موثر خواهد بود.

او  تصریح کرد: بخشی از مدیریت قاچاق در کشور با کمک و همیاری خوب مرزنشینان تحقق یافته و در حوزه دریا با همکاری لنج داران و صاحبان کالا  بخش زیادی از جرایم نسبت به گذشته کاهش یافته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افزود: ما حامی صیادان و تجار هستیم و باید بستر برای انجام فعالیت قانونی آن‌ها فراهم شود تا آن‌ها با خیال راحت به انجام کار بپردازند.

رضایی افزود:گرانی اجناس در کشور‌های همسایه و ارزانی کالا در ایران مشکلاتی را به وجود آورده و خلاء‌های در حوزه اقتصاد و مدیریت تجارت نیز برای مرزبانان مشکل آفرین است.

او بیان کرد:دریا برای ما مهم است و  ماموریت مرزبانی از مرز تا ساحل است به همین منظور وجود شناور‌های  متناسب، زیرساخت‌هایی مانند حوضچه و اسکله لازم است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی عنوان کرد:در همین زمینه قراردادی با صنعت منعقد شده که به موجب آن تا نیمه اول سال ۹۹ برای تامین شناور‌های میانبرد همچون حیدر بسته ایم  تا کنون تعدادی از آن به بوشهر اضافه شده و تا پایان سال نیز تعدادی دیگر افزوده می‌شود.

انتهای پیام/م

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی وارد بوشهر شد

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.