معاون قضائی رئیس کل دادگستری فارس از افزایش ۳۲ درصدی پرونده‌های صلح و سازش در مهرماه امسال در شورا‌های حل اختلاف فارس خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه تعداد ۲۰ هزار و ۸۰ فقره پرونده طی مهرماه امسال به شعب شوراهای حل اختلاف استان فارس وارد شده است، اظهار کرد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف، تعداد ۲۰ هزار و ۳۳۰ فقره پرونده مختومه شده و از این تعداد بيش از ۵ هزار فقره پرونده به مصالحه انجامیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به عملکرد مثبت شعب شورا‌های حل اختلاف استان در مهرماه امسال تصریح کرد: استان فارس با دارا بودن ۴۶ حوزه‌ قضائی، در حال حاضر با ۳۰۱ شعبه شورای حل اختلاف شهری شامل ۲۲۵ شعبه رایی، ۷۶ شعبه صلحی و ۱۳۸ شعبه شورای حل اختلاف روستایی و با تعداد ۲ هزار و ۳۲۴ نفر عضو و نیروی اداری در مقطع شهری و روستایی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس گفت: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح و سازش و اصلی‌ترین نقطه هدف گذاری شده آن سوق دادن پرونده به اصلاح ذات البین، محبت و دوستی و برادری بین مومنین است که این امر به تدبیر بیشتری در عرصه صلح و سازش نیازمند دارد.

انتهای پیام/

وضعیت پرونده های صلح و سازش فارس 

 

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.