فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کازرون از مصالحه ۹۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی تبعات منفی برای جامعه دارد، اظهار کرد: شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، امری ضروری است.

سرهنگ عبادی نژاد افزود: وجود مراکز مشاوره همانند یک فیلتر، مانع از بروز آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی است و این امر باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های انتظامی و قضائی شده که این همان اصل پیشگیری اجتماعی و محور برنامه‌های نیروی انتظامی است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در سال ۹۶، از ۳۲۰ فقره پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های شهرستان کازرون، ۲۹۵ فقره پرونده به میزان ۹۲ درصد به مصالحه و صلح و سازش انجامیده است، افزود: جلب اعتماد عمومی مردم سرمایه اصلی پلیس جامعه محور است و مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این شهرستان، با رسالت کمک و خدمات رسانی به مردم، نقش مهمی در پیشگیری و کاهش وقوع برخی جرائم و همچنین کاهش پرونده‌ها و مراجعات قضائی دارند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مشاوره و راهنمایی، یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت دارد، گفت: پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها، ناهنجاری‌های روانی، خانوادگی و اجتماعی، به تامین و توسعه امنیت و گسترش آن در جامعه کمک بزرگی می‌کند.

انتهای پیام/ن

مصالحه پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره در کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.