تکذیب شد:

آنفولانزای فصلی انسان،ربطی به آنفولانزای خوکی و پرندگان ندارد

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: آنفولانزایی که در حال حاضر در برخی موارد در استان مشاهده‌شده، آنفولانزای فصلی انسانی است و ربطی به آنفولانزای خوکی و پرندگان ندارد.

آنفولانزای فصلی انسان،ربطی به آنفولانزای خوکی و پرندگان نداردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سراج‌الدین عارف نیا رئیس مرکز بهداشت استان گلستان اظهار کرد: هرساله در فصل سرد سال شاهد بروز بیماری آنفولانزای انسانی هستیم و امسال شدت این بیماری بیشتر است. البته این موضوع عجیب نیست و هر ۴ – ۵ سال آنفولانزای انسانی با توجه به تغییراتی که ویروس در خودش ایجاد می‌کند، در کشور شایع می‌شود.

او بابیان اینکه از حدود ۴۰۰ مورد آزمایش افراد مشکوک به این بیماری در استان، ۴۰ مورد مثبت بود، افزود: واکسن آنفولانزا در کشور و استان وجود دارد. تاکنون در استان فرد سالمی بدون بیماری زمینه‌ای نداشتیم که مبتلا به این بیماری شده باشد و جان خود را از دست بدهد.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان بیان کرد: در چند مورد محدود فوتی هم که در این رابطه داشتیم، همه آنها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

عارف نیا خاطرنشان کرد: مهم‌ترین علائم بیماری آنفولانزا درد بدن، خستگی، کوفتگی، ضعف و بی‌حالی،تب و سرفه‌های مکرر است.

او با اشاره به اینکه معمولاً اپیدمی این بیماری ۴ تا ۶ هفته است، گفت: انتظار داریم این بیماری تا دو هفته دیگر کاهش پیدا کند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ج

شایعه آنفولانزای خوکی و پرندگان در استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.