رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: در سه ماه اول امسال 32 مورد نمونه برداری از زیستگاه های حیات وحش این شهرستان انجام شد ولی هیچ موردی از ابتلا پرندگان به بیماری آنفولانزای فوق حاد مشاهده نشده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهرداد گل محمدیان گفت: امسال 172 نفر روز ماموریت های گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان قصرشیرین به منظور جلوگیری از تخلفات شکار و صید انجام شد ضمن اینکه بازدید و پایش مستمر از واحدهای پرورش ماهی نیز انجام گرفت.

وی تصریح کرد: امسال تا پایان خرداد هشت مورد تخلف زیست محیطی از سوی ماموران گشت و کنترل در زیستگاه ها و مناطق تحت سرپرستی این شهرستان رصد شد که در این راستا 40 قطعه صید غیرمجاز ماهی و هفت قطعه شکار غیرمجاز پرنده کشف و ضبط شده است.

گل محمدیان اظهار کرد: در این ارتباط 16 نفر از متخلفان زیست محیطی در جریان گشت و کنترل های انجام شده دستگیر و به مراجع ذیصلاح قضایی برای برخورد قانونی معرفی شدند ضمن اینکه چهار قبضه سلاح و چهار رشته تور نیز از متخلفان کشف شد.

رییس حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: همچنین افراد متخلف به پرداخت هفت میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم و این مبلغ را به حساب اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه واریز کردند.

وی از دیگر فعالیت های این اداره را برگزاری دوره های آموزشی پرسنل به میزان 788 نفر ساعت، گشت و کنترل مستمر در زیستگاه های حیات وحش برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی، صدور موافقت نامه برای احداث و بهره برداری از دو واحد خدماتی و صدور موافقت نامه اکتشاف و بهره برداری از یک معدن قیر طبیعی نام برد.

شهرستان قصرشیرین و بخش سومار - نفت شهر دارای دو منطقه شکار و تیراندازی منوع قراویز و زله زرد و همچنین مناطق شیاکوه و بازی دراز است که در آنها گونه های جانوری متنوع حایز اهمیتی وجود دارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.