واشنگتن تصمیم گرفته با راه‌اندازی یک رسانه جدید به مردم عادی چین نزدیک شود و از این طریق روایت‌ها و اطلاعات غلط درباره دولت پکن را ترویج دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پُست»، پخش کنندگان بودجه در آمریکا به دنبال راه اندازی رسانه جدیدی هستند که «جوانان چینی» را با مواضع خود در یک راستا قرار دهند.

با توجه به پیش بینی جنگ تجاری بی پایان بین آمریکا و چین، واشنگتن تصمیم گرفته با احداث یک رسانه جدید به برخی از مردم عادی چین نزدیک شود و به آن‌ها یک "جایگزین" جدید برای رسانه‌های داخلی کشورشان معرفی کند تا روایت‌ها و اطلاعات غلط درباره دولت پکن را ترویج دهد.

گزارش این روزنامه حاکی از آن است که شبکه‌های صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد قصد دارند با همکاری یکدیگر یک "برند دیجیتالی" کاملاً جدید را به زبان ماندارین [چینی] و به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته روی آنتن بفرستند. برنامه‌های این شبکه همچنین در رسانه‌های اجتماعی، اینترنت و از طریق دیگر سیستم‌های عامل قابل پخش هستند. هنوز نامی برای این شبکه انتخاب نشده است.

بر اساس گزارش روزنامه چینی، بودجه این شبکه در آغاز کار بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و محتوای آن با تاثیرگذاری بر جوانان چینی انتخاب خواهد شد.

آمریکا در حالی به دنبال راه اندازی رسانه جایگزین چینی است که اختلافات تجاری و سیاسی واشنگتن و پکن رو به افزایش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
عجب دولت چین به نظر م تو این زمینه موفق تر خواهد بود پیش دستی خواهد کرد سیاست تنفر از آمریکا درحال گسترش هست البته از سیاستمداران
آخرین اخبار