با دستگیری سه عضو فراری باند معروف به «خفاش‌های طلایی» پرونده سرقت طلا و جواهرات از منازل مشهد وارد مرحله جدیدی شد.

دستگیری اعضای باند خفاش‌های طلاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار محمد کاظم تقوی رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: به دنبال ردزنی‌های اطلاعاتی و شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، ابتدا شش عضو باند سرقت طلا و جواهرات از منازل آپارتمانی مشهد درحالی دستگیر شدند که سرنخ‌های پرونده به برخی موضوعات امنیتی در جنوب کشور نیز گره خورده بود.

او افزود: بلافاصله بازجویی‌های تخصصی آغاز شد و دیگر اعضای این باند تحت تعقیب قرار گرفتند.

او گفت: بررسی‌های اطلاعاتی کارآگاهان نشان می‌داد که دوتن از اعضای اصلی باند که متوجه دستگیری همدستانشان شده بودند در پوشش خانوادگی و با یک دستگاه پژو ۴۰۵ نوک مدادی از مشهد خارج شده اند و کارآگاهان سرنخ‌هایی از فرار آنان به سمت استان سمنان به دست آوردند.

رئیس پلیس استان گفت: دامنه عملیات تعقیب به سبزوار کشید و کارآگاهان پلیس آگاهی سبزوار در یک عملیات ایست و بازرسی غافلگیرانه خودروی ۴۰۵ نوک مدادی را به کمین خود هدایت کردند و متهمان را دستگیر کردند.

وی گفت: با انتقال متهمان به مشهد، بلافاصله تحقیقات شروع شد و آنان از یک طلافروش دیگری سخن به میان آوردند که حدود نیم کیلوگرم طلا‌های سرقتی را از آنان خریده است. به همین دلیل کارآگاهان با مجوز قضایی دوباره عازم بولوار سی متری شهید مفتح شدند و یکی دیگر از خریداران اموال سرقتی را به دام انداختند.

فرمانده انتظامی استان گفت: تاکنون تعداد زیادی انواع ساعت‌های مچی، مقداری طلا، چندین کیلو بدلیجات، نگین انگشتر، لپ‌تاپ، ماشین‌های اصلاح از اعضای این باند خطرناک کشف شده است که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

سردار سرتیپ دوم تقوی در تشریح شگرد آنان در سرقت‌ها نیز افزود: بررسی‌های تخصصی پلیس نشان می‌دهد که یکی از طلافروشان مالخر، هنگام خرید طلا‌های سرقتی، دوربین‌های مدار بسته طلافروشی را نیز قطع می‌کرد تا اثری از خرید طلا‌های مسروقه به جا نگذارد.


او گفت: از سوی دیگر نیز اعضای باند با استفاده از تاریکی شب منازل خالی از سکنه را در مناطق وکیل آباد، رضاشهر، قاسم‌آباد، سجاد، فلسطین، آزادشهر شناسایی می‌کردند و سپس با دیلم به تخریب قفل واحد‌های آپارتمانی می‌پرداختند و فقط به دنبال طلا و جواهر و پول می‌گشتند.

فرمانده انتظامی استان گفت: سایر شهروندانی که با این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند می‌توانند به پلیس آگاهی مراجعه کنند تا سایر ابعاد این پرونده مشخص شود.


انتهای پیام//م. م
 
 

دستگیری اعضای باند سرقت طلا

 
 
منبع؛خراسان
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.