مدیر امور شیلات و ابزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از سال ۸۹ تاکنون اصفهان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه توسعه مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در کشور بوده است.

محمد رضا عباسی مدیر امور شیلات و ابزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت:استان اصفهان از سال ۸۹ تاکنون یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه ایجاد و توسعه مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در کشور بوده است.

او افزود:در حال حاضر ۳مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در ۳شهرستان اران و بیدگل، کاشان و خور بیابانک در استان اصفهان وجود دارد.

مدیر امور شیلات و ابزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد:مزرعه پرورش ماهیان خاویاری شهرستان آران و بیدگل یکی از فعال‌ترین مزرعه‌های تولید خاویار در استان اصفهان به شمار می‌رود به طوری که امسال حدود ۵کیلو خاویار در این مزرعه استحصال شد.

عباسی ادامه داد:امسال حدود ۸تن ماهی خاویاری به بازار استان اصفهان عرضه شد‌

او اضافه کرد:در تلاشیم تا در سال اینده با برنامه ریزی بهتری زمینه ایجاد کسب و کار بیشتر و افزایش اشتغالزایی را در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان فراهم کنیم.

مدیر امور شیلات و ابزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص صادرات داخلی و خارجی خاویار استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر با حضور بخش خصوصی خاویار استان اصفهان به تمامی نقاط کشور صادر می‌شود و همچنین در زمینه صادرات خارجی نیز صادرات خاویار استان اصفهان به کشور‌های اسیای میانه، روسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

عباسی گفت:هرماهی خاویاری حدود ۸سال زمان می‌برد تاخاویار تولید کند و زمان استحصال خاویار فرا برسد.

او تاکید کرد:مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان تاکنون توانسته اند برای ۱۰نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کنند.
 
انتهای پیام/ی
 

اصفهان، پیشگام در حوزه تولید و پرورش خاویار

برچسب ها: جهادکشاورزی ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار