مدیر کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل در احداث گلخانه رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل صبح امروز در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای استان گفت: یکی از سیاست‌های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و حداکثر استفاده از زمین زراعی و آب مصرفی است.

او افزود: استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دست اقدام دارد که نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح خاورمیانه بی نظیر است به همین دلیل استان اردبیل رتبه نخست کشوری را در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای دارد.

مدیر کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: با اجرای طرح‌های گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای بیش از ۷۰۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی اضافه خواهد شد و افزون بر ۴۲۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد و بستر مناسبی را برای صادرات انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را فراهم خواهد ساخت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های بخش کشاورزی ایجاد امنیت غذایی برای جامعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که در همین راستا استان اردبیل طرح احداث و راه اندازی ۵ هزار هکتار برنامه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دستور کار خود دارد.

محسن مصطفایی بیان کرد: پس از افزایش تولید در واحد سطح یکی دیگر از مولفه‌هایی که بسیار مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران تولید است افزایش میزان اشتغال و بکارگیری نیرو‌های جوان و توانمند در این بخش است.

او اظهار کرد: در اوایل سال ۹۷ میزان احداث و راه اندازی واحد‌های گلخانه‌ای بیش از ۲۰ هکتار نبود در حال که در سال جاری تعداد ۲۳ طرح در کارگروه اشتغال به تصویب رسیده است که مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای ۱۶۰۰ و ۱۰۰۰ هکتاری در پارس آباد می‌باشد با راه انداز این تعداد از طرح‌ها برای تعداد ۲۳۵۱ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تعداد ۱۶ طرح بزرگ گلخانه‌ای با ۹۶ اشتغال در دست اقدام است که از همین لحاظ می‌توان گفت استان اردبیل یکی از موفق‌ترین استان‌های کشوری در توسعه واحد‌های گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال با راه اندازی شهرک های گلخانه ای در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.