سردار هادیان فر گفت: افزایش قیمت بنزین تاکنون در مصرف سوخت کاهشی ایجاد نکرده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز در همایش تخصصی رؤسای پلیس راهور، افزایش تلفات تصادفات رانندگی در سال گذشته را یکی از معضلات دانست و گفت: تلاش کردیم با هدف گذاری برای کاهش ۱۲ درصدی تصادفات و جان‌باختگان اقدام کنیم و در طول ۸ ماه توانستیم ۴ درصد تعداد جان‌باختگان، ۳ درصد تصادف جعلی و ۱۱ درصد تصادف خسارتی را کاهش دهیم، اما این ارقام مطلوب ما نیست.

هادیانفر با اشاره به افتتاح گروه گشتی‌های پلیس راهور و ایجاد ساختار جدید در آنها، تصریح کرد: امروز ۱۲۰ دستگاه خودرو RAV۴ و ۵۰ دستگاه خودرو سراتو را در اختیار خواهیم گرفت، این خودرو‌ها عمدتاً در مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقام پلیس راهور همچنین از رونمایی از سایت جدید پلیس راهور خبر داد و گفت: سایت راهور ۱۲۰ با قابلیت‌های جدید در دسترس خواهد بود و با توجه به شرایط فنی موجود دسترسی آن از طریق تلفن همراه و تبلت آسانتر شده، همچنین خدمات رفته‌رفته به آن اضافه می‌شود.

هادیانفر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اجرای طرح مصرف سوخت و نتیجه این طرح در کاهش تصادفات و تردد وسایل نقلیه نیز خاطرنشان کرد: پس از اجرای این طرح فعلاً کاهشی در مصرف سوخت روی نداده و تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید، در صورتی که در شرایط طبیعی این رقم در حدود ۹۴ میلیون لیتر بود.

وی افزود: در سال ۹۶ پس از افزایش قیمت بنزین تقریباً ۳ درصد کاهش تصادفات فوتی رخ داد، یعنی حداکثر ۵۵۱ نفر از تعداد جانباختگان در طول یکسال کاسته شد، اما به مرور اثربخشی خود را از دست داد، اکنون نیز زیاد امیدی نداریم که افزایش قیمت بنزین منجر به تحقق برنامه پلیس راهور مبنی بر کاهش ۲ هزار نفری کشته شدگان سوانح رانندگی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به وجود ۲۱۷ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، هزار و ۴۷ شهر در کشور و ۳۴ میلیون وسیله نقلیه، خاطرنشان کرد: حتماً زیرساخت‌های فعلی جوابگوی این نیاز نیست، فاصله گشتی‌های پلیس راهور و استقرار آن‌ها در شهر‌ها با هم تناسب ندارند، مگر اینکه به سمت استفاده از تجهیزات به‌روز و تکنولوژی‌های هوشمند برویم.

هادیانفر تصادفات را معضل جدی کشور دانست و بیان کرد: با تحلیل ۱۱ سال تصادفات اتفاق افتاده در کشور متوجه شدیم با توجه به فراوانی خودرو در کشور ۲ خودرو پراید و ۴۰۵ بیشترین آسیب‌ها را در تصادفات می‌بینند، یکی از مشکلات پراید در تصادفات خارج کردن مجروحان و اجساد از آن علاوه بر آسیب‌دیدن این خودرو در تصادفات است.

وی متذکر شد: در نهایت پس از تهیه گزارش مفصل و ارائه آن به ارگان‌های ذی‌ربط، آن‌ها متقاعد شدند که خودروی جایگزین پراید و ۴۰۵ با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جا داره بازم گران کنید بشه همون ۵۰۰۰ تومن رند چیزی نمیشه مردم نمیتونن کاری کنند که برادر راحت باشین
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۴۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
جناب سردار عزیز . این نشون میده که اکثر مردم با وسایل نقلیه شون دارن کار میکنن و یه لقمه نون بخور نمیر تو این شرایط درمیارن .
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
تا زیرساخت حمل و نقل عمومی درست نشه و مردم راحت با وسیله عمومی نرند سرکار و درس این مشکل حل نمیشه. مترو پر، اتوبوس تعداد کم و پر، تاکسی گران و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اگر مردم می تونستند ماشین های خوب بخرند دیگه شاهد اینهمه مصرف و دود نبودیم.
امان از فقر و بی پولی