مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با ۱۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در سطح ۲۰۰هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور انواع سامانه‌های نوین آبیاری عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  عباس زارع مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در همایش منطقه‌ای مدیران آب و خاک  با اعلام اینکه امسال ۲۳۰۰میلیارد تومان برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۱۶۵هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور پیش بینی شده است و تاکنون با ۱۲۰درصد پیشرفت فیزیکی ۲۰۰هزار هکتار عملیات آبی و خاکی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۲میلیون هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند، افزود: با اجرای این سیستم‌ها شاهد ۴۴درصد افزایش راندمان آبیاری، ۳۰درصد افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین کاهش ۳۰درصدی مصرف سموم و کود‌های شیمیایی خواهیم بود که این روند منجر به تسریع در شکوفایی اقتصادی و امنیت غذایی جامعه و رونق تولید می‌شود.

نشست مدیران آب و خاک و امور فنی-مهندسی کشور با مشارکت ۱۲ استان کشور با هدف تبیین سیاست‌ها و برنانه‌های طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به مدت یک روز به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزار شد.

تاکنون نزدیک به ۲۷هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان یزد به سیستم‌های جدید آبیاری مجهز شده اند.

انتهای پیام/ی

۱۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.