نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه محوری نیروی انتظامی یعنی تامین امنیت جامعه اسلامی عامل حفظ، بقا و توسعه کشور است.

تامین امنیت عامل بقا و توسعه کشور است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نخستین نشست تخصصی استانی ناجا و جامعه اسلامی که در محل ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: انسان در کنار زندگی فردی، زندگی اجتماعی نیز دارد که امر به معروف و نهی از منکر یکی از جلوه های زندگی اجتماعی مسلمانان است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: براساس آیات قرآن کریم، مسلمانان باید غیر از خود، به فکر سایر آحاد جامعه خویش نیز بوده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

او با اشاره به نشانه های جامعه اسلامی، تصریح کرد: وحدت، اتحاد، انسجام، اعتدال، میانه روی، ایمان به خدا، احساس مسئولیت در برابر جامعه و امر به معروف و نهی ازمنکر از جمله شاخصه هایی است که قرآن کریم آنها را به عنوان شاخصه‌های جوامع اسلامی و مسلمانان ساکن در این جوامع ذکر کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امنیت جامعه اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: قرآن کریم بارها بر وجود امنیت در جوامع اسلامی تاکید کرده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان مختلف و بیانیه گام دوم انقلاب، بارها بر امنیت جامعه اسلامی تاکید کرده اند، حفظ، بقا و توسعه انقلاب و جامعه اسلامی ما به وجود امنیت بستگی دارد.

او با بیان این که تامین امنیت در جامعه اسلامی با تامین امنیت در سایر جوامع متفاوت است، خاطر نشان کرد: انگیزه الهی، رسالت محوری، گسترش عدالت، ولایت مداری، خدمت بی منت به مردم، رعایت اخلاق اسلامی، ایثار و فداکاری، از خود گذشتگی، دفاع جانانه از اسلام و جامعه اسلامی از شاخصه های لازم برای تامین امنیت در جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: وظیفه محوری نیروی انتظامی، تامین امنیت جامعه اسلامی است چرا که این موضوع باعث حفظ، بقا و توسعه کشور می شود.

انتهای پیام/ع

وظیفه محوری نیروی انتظامی، تامین امنیت جامعه اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.