دانایی گفت: بافت‌های فرسوده شهر سمنان با ارائه تسهیلات ویژه ، طرحی برای خانه‌دارشدن شهروندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت : بخشودگی ۱۰۰ درصدی عوارض و واگذاری زمین‌هایی با قیمت بسیار پایین یا رایگان را از جمله این تسهیلات ویژه عنوان کرد که به منظور خانه‌دار شدن شهروندان در قالب احیای بافت‌های فرسوده از سوی دولت تا پایان امسال ارائه می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۷۲ هکتار بافت فرسوده در شهر سمنان وجود دارد، افزود: بافت‌های فرسوده شهری بر اساس مصوبات دولت در چند بخش قابل پیگیری، احیا و بازآفرینی است.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه زمین‌های دولتی موجود در بافت‌های فرسوده باید توسط نهاد‌های مربوطه به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد، افزود: زمین‌های بخش غیردولتی مانند زمین‌های شهرداری و وقفی موجود در شهر نیز با رعایت مسائل شرعی و ارائه تسهیلات ویژه و ارزان قیمت از سوی دولت، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

دانایی با اشاره به اینکه در جلسات ستاد بازآفرینی شهری با توجه به موقعیت هر یک از شهرها، برای احیای بافت‌های فرسوده مصوبات خاصی ثبت و لازم الاجرا شده است، گفت: مصوبات این ستاد برای شهر سمنان به منظور تشویق شهروندان و انبوه‌سازان برای ساخت خانه در مناطق فرسوده، بخشودگی صد در صدی عوارض است.

انتهای پیام/ح

خانه‌دارشدن شهروندان در قالب احیای بافت فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار