معاون وزیرتعاون کار ورفاه اجتماعی کشور گفت: دولت یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته است.

ضرورت کسب گواهی مهارت برای فارغ التحصیلان پایه اول و دوم متوسطه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حسین هاشمی معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور در نشست شورای مهارت کهگیلویه وبویراحمد گفت : امروزه ما باید مهارت‌ها را براساس تکنولوژی و نیاز روز بازار کار در نظر بگیریم به همین جهت باید یک بازنگری انجام شود وعیار دانشگاه‌ها را با آموزش‌های مهارتی بالا ببریم.

رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور در ادامه افزود : با آموزش وپرورش تفاهم نامه‌ای منعقد شده که براساس آن هیچ دانش آموخته ای در دوره اول و دوم متوسطه بدون گواهی مهارت از سال تحصیلی خود را به پایان نمی رساند.

او با اشاره به اینکه ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور به مردم آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ارایه می دهند گفت : ۱ ونیم میلیارد دلار دولت برای اشتغال روستایی در نظر گرفته که فرصت خوبی برای جمعیت ۴۷ درصدی روستایی در کهگیلویه وبویراحمد است.

هاشمی ادامه داد: بیش از ۵ هزار حرفه در رشته‌های مختلف آماده جذب افرادجویای کار و هنرجو است که مرتبط با قابلیت هر استان پس از تایید نهایی استاندار ارائه می شود.

معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی از تدوین سند مهارت برای استان پس از تایید نهایی و بررسی در زمینه‌های سند آمایش سرزمینی و نقاط قوت وضعف استان خبر داد و افزود : این سند بخصوص در زمینه توسعه‌ گیاهان دارویی و پایداری  روستا و دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی فرصت خوبی فراهم می کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت : پیشرفت استان در گرو دانایی و کسب مهارت‌های بیشتر است که در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کلانتری افزود: رونق کسب و کار از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است وباید تلاش کنیم تا شاهد برگزاری یک جشنواره ملی مهارت آموزی باشیم.

سرهنگ انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان هم از آموزش حدود ۶۰۰ نفر در سپاه فتح ونیروی انتظامی استان خبر داد وگفت:سپاه فتح استان در زمینه مهارت آموزی در قرارگاه مهارت آموزی از هیچ تلاشی در یغ نمی کند.

راد مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان هم گفت : سند توسعه‌ی مهارت استان تهیه شده که در این سند تحلیل محتوای سند‌های بالا دستی، طرح آمایش سرزمینی و چشم انداز فنی وحرفه‌ای استان در نظر گرفته شده است.

اوافزود: ۶۸ برنامه با ۱۶ راهبرد در این سند برنامه ریزی شده که برای اجرای آن ۲۸ هزار و ۴۹ نفر ساعت برای مربیان فنی وحرفه باید آموزش پیش بینی شود.

انتهای پیام/ج

۱۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور به مردم آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ارائه می دهند

برچسب ها: وزیر کشور ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.