نشست بررسی نقش سیاست‌های کلان اقتصادی نهاد‌های دانشگاهی وبنگاه هادر تولید وتوسعه کانون‌های دانش صنعت وبازار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   نشست بررسی نقش سیاست‌های کلان اقتصادی نهاد‌های دانشگاهی وبنگاه هادر تولید وتوسعه کانون‌های دانش صنعت وبازار به ریاست آقازاده استاندار مرکزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه وصنعتگران وتولید کنندگان و دیگر افراد در استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

نشست بررسی نقش سیاست‌های کلان اقتصادی دانشگاه در صنعت وبازار در اراک

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این نشست گفت:کارآفرینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور رابطه تنگاتنگی دارد و تمامی دستگاه‌های متولی باید رویکرد دولت را سرلوحه امور خود قرار داده و حداکثر امکانات خود را در این مسیر به‌کار بگیرند.

آقازاده افزود: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته، هر چه نقش دولت در مسایل اجرایی بخش خصوصی و کارآفرینان کمتر باشد، رشد و شکوفایی این حوزه در جامعه بیشتر می‌شود، بنابراین بخش دولتی باید در این رهگذر نقش تسهیللگری داشته باشد و با دخالت‌های بی مورد، تدوین قوانین و ابلاغ بخش‌نامه‌های خارج از چارچوب بپرهیزد.

او اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی به برکت همکاری و تعامل بخش خصوصی و دولتی و شورای گفتگو، شرایط صنعتی و اقتصادی این استان رو به توسعه است و می‌توان با استفاده بیشتر از ظرفیت علمی، دانشگاهی و پژوهشی استان شتاب این توسعه را بیشتر کرد.

ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعتی استان مرکزی در کل کشور بی‌نظیر است

استاندار مرکزی بیان کرد: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعتی استان مرکزی در کل کشور بی‌نظیر است و باید با حمایت گسترده از بخش خصوصی زمینه بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت‌های ارزشمند را فراهم کرد.

او ادامه داد: جذب سرمایه‌های مادی و اندیشه‌های خلاق اقتصادی فرصت مغتنم رونق و توسعه استان مرکزی است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با حمایت گسترده از کارآفرینان و فعالان اقتصادی نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

آقازاده تصریح کرد: تلاش دولت تدبیر و امید و همچنین بدنه مدیریت ارشد استان این است که از دخالت‌های بی‌مورد بخش دولتی به بخش خصوصی را کم کرده و با همکاری و تعامل سازنده نسبت به ایجاد اشتغال پایدار، افزایش صادرات و در نهایت تقویت بنیه اقتصادی استان اقدام شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.