مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تور‌های غیرمجاز است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تور‌های غیرمجاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تور‌های غیرمجاز است.

سیدامین قاسمی بیان کرد: در دریاچه گهر طی چندماه اخیر اقداماتی از جمله بازسازی پل‌ها و مسیر دسترسی که بر اثر سیل تخریب شده بود، ساخت و به‌سازی سرویس‌های بهداشتی و کار‌های انتقال آب را انجام دادیم.

او افزود: اقداماتی برای تامین برق دریاچه در نظر گرفته‌ایم و تا اوایل سال آینده مشکل تأمین برق را به وسیله نیروگاه برق‌آبی حل می‌کنیم.

قاسمی اظهار کرد: دریاچه گهر به علت اینکه منطقه حفاظت شده و متولی آن محیط زیست است، ما با هماهنگی این اداره خدماتی را به گردشگران ارائه و در بحث زیرساخت‌ها با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان درخصوص تخریب‌های زیست محیطی تور‌های گردشگری گفت: تور‌های ما از طریق آژانس‌های دارای مجوز و تورلیدر‌های آموزش‌دیده فعالیت می‌کنند. تورلیدر‌ها در دوره‌های آموزشی سالانه شرکت و با برنامه‌ریزی و هدف خاص تور‌ها را هدایت می‌کنند و به نوعی تبلیغی برای حفاظت هرچه بیشتر ازمحیط زیست استان انجام می‌دهند.

او  اضافه کرد: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تور‌های غیرمجاز است که ما تعدادی از آن‌ها را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم تا اقدامات قانونی لازم درخصوص آن‌ها انجام گیرد؛ چون نه شئون اسلامی و رفتاری را رعایت می‌کنند و نه آموزش دیده‌اند که بتوانند اصول فرهنگ گردشگری و طبیعت‌گردی را ترویج کنند.

انتهای پیام/ب

برخورد با تور‌های گردشگری متخلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.