مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان گفت: یک ریال اعتبار برای بازسازی اختصاص نیافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل امسال ۵۷ میلیارد تومان به آثار تاریخی لرستان خسارت زد که برآورد خسارت‌ها صورت گرفت و در سامانه ثبت شد.

او افزود: با گذشت چند ماه از سیل، اما تاکنون یک ریال هم بابت مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی و پل‌ها که در سیل دچار آسیب شد پرداخت نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: پل‌ها و ساختمان‌هایی که در بافت تاریخی قرار دارد در سیل آسیب دید البته مرمت اضطراری بر روی تعدادی از پل‌ها و بنا‌های تاریخی لرستان که نیازمند مرمت اضطراری بودند صورت گرفته صورت، اما ضروری است که اعتبارات مورد نیاز برای مرمت بنا‌ها و پل‌های تاریخی اختصاص یابد تا مرمت آن‌ها انجام شود.

او بیان کرد: آثار تاریخی لرستان بین سه میلیون تومان تا پنج میلیارد تومان دچار خسارت شده که در صورت تخصیص اعتبارات با اولویت قرار دادن پل‌های تاریخی و بافت تاریخی بروجرد مرمت آثار آغاز می‌شود.

قاسمی گفت: برخی از آثار تاریخی بین صفر تا ۵۰ درصد در سیل امسال دچار خسارت شده است که مرمت آن‌ها با تخصیص اعتبارات انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.