فعال اصولگرا گفت: مردم در کنار آشوبگران قرار نگیرند و مسئولان هم مواظب باشند تا گرانی‌های ناخواسته در قیمت کالا‌ها به وجود نیاید.

مطالبات مردم باید به‌طور قانونی دنبال شودحجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در برخی از شهر‌های کشورمان، گفت: به طور طبیعی مردم می‌توانند به برخی از تصمیمات دولت و مجلس اعتراض داشته باشند، اما مطالبات مردم باید در مسیر‌های قانونی دنبال و از آشوب و بی‌نظمی در کشور جلوگیری شود.

او ادامه داد: البته همیشه مجموعه‌هایی وجود دارند که در صدد استفاده از مطالبات به حق مردم هستند و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم را تبدیل به آشوب و اخلال می‌کنند. حرکت‌هایی که ما در این چند روز شاهد بودیم جزء همین حرکت‌های بسیار عجیب بود. برای مثال فروشگاه‌ها را به غارت بردند، اموال عمومی را به آتش کشیدند یا با جلوگیری از حرکت ماشین‌ها در خیابان راه‌بندان ایجاد کردند؛ اقداماتی که تماماً از مردم ما به دور هستند، زیرا مطالبات مردمی هرگز به این شکل نخواهد بود و این اقدامات آشوبگرانه نه‌تنها مشکلی از مردم حل نمی‌کند بلکه به معضلات آنها نیز اضافه می‌کند.


بیشتر بخوانید: درآمد طرح افزایش قیمت بنزین باید به دست نیازمندان برسد/ نظارت یکی از وظایف مهم مجلس است


حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی درباره چگونگی یک اعتراض آرام، گفت: مردم نمایندگانی در مجلس و نهاد‌های مختلف دارند که می‌توانند با رجوع به آنها خواسته‌های خود را بیان کنند و به جای اینکه با ایجاد آشوب، برای مردم مزاحمت ایجاد کنند و به اموال عمومی خسارت بزنند یا اموال آنها را به غارت ببرند می‌توانند به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض خود را بیان کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی آسیب‌هایی که در این چند روز متوجه اموال عمومی شد، بیان کرد: برخی از این اموال حتی اموال عمومی هم نیستند بلکه اموال اشخاص محسوب می‌شوند که در این چند روز بسیاری از آن‌ها آسیب دیدند، چندین نفر بیکار شدند و حتی برخی مناطق شهر‌ها به آتش کشیده شدند؛ بنابراین معتقدم که مردم باید راه خود را از این‌ها جدا کنند و هرجا چنین افراد نقاب داری را مشاهده کردند با نیروی انتظامی تماس بگیرند تا جلوی آشوب‌گری‌های آنها گرفته شود.

فعال اصول گرا تصمیم دولت را ناگهانی دانست و ادامه داد: دولت باید پیش از این تصمیم زمینه‌سازی لازم را برای مردم ایجاد و با فرهنگ‌سازی یا افزایش حمل‌ونقل عمومی مردم را برای این اقدام آماده می‌کرد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. علاوه بر این دولت حدود  ۵ الی ۶ سال اجرای قانون هدف‌مندی یارانه‌ها را عقب انداخت درصورتی که اگر گام به گام این قانون را اجرا می‌کرد قطعاً این فشار ناگهانی برای مردم پیش نمی‌آمد.


بیشتر بخوانید: تخریب اموال عمومی و ایجاد ناهنجاری‌، آب به آسیاب دشمن ریختن است


او افزود: در گذشته نیز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شد اما تفاوتی که در این میان وجود دارد این است که در ابتدا یارانه نقدی برای مردم واریز شد، یک ماه در حساب ملت باقی ماند و مردم اطمینان حاصل کردند هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است اما متاسفانه در این دولت ابتدا این طرح را انجام دادند و سپس وعده واریز یارانه‌ها را دادند درحالی که اگر تدبیر درستی داشتند هیچ یک از این مشکلات پیش نمی‌‌آمد.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: البته به تازگی دولت تصمیم به جبران گرفته است و ظرف چند روز آینده یارانه‌ها را به حساب مردم واریز خواهد کرد. امیدواریم که مردم هم مقابل آشوبگران بایستند و در کنار آنها قرار نگیرند؛ مسئولان هم به باید مواظب باشند تا گرانی‌های ناخواسته در قیمت کالا‌ها به وجود نیاید و  قدرت خرید مردم حفظ شود تا انشاالله این مشکلات هم حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
فقط حرف حرف حرف ادعا ادعا ازخود تعریفی .ازخود تعریفی .تاکی یه مقدارم عمل چاشنی کنید .البته نه درجهت خلاف تولید که در6 سال گذشته داشتیم وتا 2 سالم خاهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
حمید حق
۱۷:۳۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
هر کار می کنید اینترنت را وصل نکنید
آخرین اخبار