چهارمحال و بختیاری در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از پیشتازان در کشور است.

چهارمحال و بختیاری از پیشتازان مطالعه در کشور استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد کارگران مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ آبان‌ماه شروع شد و تا ۳۰ آبان ادامه دارد گفت: برنامه‌های هفته کتاب امسال با شعار «حال خوش خواندن» در حال برگزاری می‌باشد.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیشرو است و تا کنون رتبه‌های برتر کشوری در طرح‌های مختلف به دست آورده است.

کارگران بیان کرد: طرح «پاییزه کتاب» در سراسر استان از ۲۳ تا ۳۰ آبان در کتاب فروشی‌های سطح استان در حال اجراست و طی این مدت کتابفروشی‌های که عضو این طرح شده اند کتاب‌های خود را با تخفیف ۲۰ درصدی به فروش می‌رسانند.

او ادامه داد: «روز کتابگردی» از دیگر برنامه‌های شاخص هفته کتاب و کتابخوانی است که روز ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

کارگران به طرح‌های ویژه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره و اضافه کرد: انتخاب «پایتخت کتاب ایران»، «جام باشگاه‌های کتابخوانی» و «جشنواره روستا‌ها و عشایر کتاب» از جمله طرح‌های ویژه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم استان استقبال گسترده‌ای از چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب داشتند گفت: امسال نمایشگاه کتاب به دلیل استقبال گسترده مردم و خرید کتاب به عنوان پر فروش‌ترین نمایشگاه‌های کشور شناخته شد.

کارگران به چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال فروش کتاب نسبت سال گذشته دو برابر شد که ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال فروش کتاب داشتیم.

انتهای پیام/ز

اجرای برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار