دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره وزنه نزدن سهراب مرادی در رقابت‌های گزینشی المپیک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره غیبت سهراب مرادی در رقابت‌های جام نعیم سلیمان اوغلو اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی که  سرمربی تیم ملی از قبل داشته است، در بازه زمانی ۶ ماه سوم که از آبان امسال تا اردیبهشت سال آینده وجود دارد، حضور سهراب مرادی در رقابت‌های جام نعیم سلیمان اغلو ترکیه فقط برای شرکت در تست دوپینگ کافی بود.

واکنش فدراسیون وزنه برداری به غیبت مرادی در مسابقات ترکیه


بیشتر بخوانید: پایان کار وزنه برداران ایران با ۲ مدال در ترکیه


بیرانوند ادامه داد: سهراب به خاطر مصدومیتی که دارد هنوز به طور کامل آماده نیست و در ترکیه فقط حضور داشت و وزنه نزد. امیدواریم در بازی‌های آینده این امتیازات را به دست آورد.  

او درخصوص این در آینده مرادی در کدام یک از بازی‌ها شرکت خواهد کرد، گفت: رقابت‌های جام فجر، رقابت‌های قطر کاپ، مسابقات غرب آسیا و بازی‌های آسیایی، مسابقاتی است که مرادی و دیگر وزنه برداران ایرانی می‌توانند در آن امتیازات خود را افزایش دهند.  

بیراوند درمورد مدال برنز الهام حسینی در بازی‌های ترکیه تصریح کرد: حسینی مدال برنز رقابت‌های نعیم سلیمان اغلو را به دست آورد که این اولین مدال بانوان ایرانی در بازی‌های بین المللی بود. این اتفاق را به خانواده بزرگ وزنه برداری و ورزش کشور تبریک می‌گویم. 


بیشتر بخوانید: مدال آوری بانوی ملی پوش وزنه برداری مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت


دبیر فدراسیون وزنه برداری درمورد وضعیت بانوان و آقایان ایرانی برای راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطر نشان کرد: کسب سهمیه مستقیم بانوان برای حضور در المپیک، کار سخی است، چرا که وزنه برداران باید یکی از ۸ نفر برتر رنکینگ وزن خود باشند. اما ما برنامه ریزی‌های خودمان را می‌کنیم و با توجه به ارتباطات خوبی که علی مرادی با فدراسیون جهانی وزنه برداری دارد، امیدواریم که یک نماینده از بانوان مان در المپیک حاضر باشد. البته در بخش آقایان ۲ سهمیه برای ما مسجل است، اما این که چه کسی راهی توکیو می‌شود بستگی  به رنکینگ آن‌ها در اوزان خودشان دارد. در حال حاضر علی داودی و علی هاشمی بهترین رنکینگ را در بین وزنه برداران ایرانی دارند. با این حال باید ببینیم در ۶ ماه آینده چه کسی بهترین وضعیت را در رنکینگ دسته خود به دست می‌آورد.


بیشتر بخوانید: نباید منتظر دریافت وایلد کارت برای المپیک باشیم/ نگاه فدراسیون جهانی با برخی افراد در ایران متفاوت است


انتهای پیام/

اظهارات بیراوند درباره آخرین شرایط تیم ملی وزنه برداری ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار