همه ساله با آغاز فصل سرما و آغاز بارش‌های فصلی میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کم می‌شود .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از مردم نوعدوست و ایثارگر کشور دعوت کرد تا در روز‌های پیش رو اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

بیماران نیازمند خون را فراموش نکنید/ گروه خونی منفی در اولویت//گلی

همه ساله با آغاز فصل سرما و آغاز بارش‌های فصلی میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کم می‌شود و در حال حاضر نیز با توجه به ورود موج سرما و بارش‌های برف و باران مراکز انتقال خون در سراسر کشور با کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های آن روبرو شده اند.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های آن مختص زمان خاصی نیست و این نیاز همیشگی و به صورت روزانه است.

وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت‌های شبکه خون رسانی کشور و کمک استان‌های معین به استان‌هایی که مصرف خون و فرآورده‌های خونی به علت مصرف خون بالا و وجود عزیزان تالاسمی و بیماران خاص و افزایش میزان جراحی‌های قلب باز در آن‌ها بیشتر است، از مردم سراسر کشور دعوت می‌کنیم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

حاجی بیگی افزود: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم، اما عزیزانی که دارای گروه خونی منفی هستند توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار