رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» در همدان برگزار می‌شود.

همدان میزبان همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری»ابراهیم مولوی ، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: پنج شنبه این هفته همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» به همت مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر و به‌منظور بررسی راهکار‌های تداوم اجلاس‌های بین‌المللی در شهر همدان همانند رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

او با تأکید بر اینکه شهر همدان دارای پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری است،گفت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بهره‌گیری از نظرات اساتید و کارشناسان کمیته گردشگری این مرکز پژوهشی نسبت به برگزاری همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» با حضور محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغاتی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، اقدام کرده است.

مولوی افزود:در مجموع برگزاری اجلاس بین‌المللی در شهر همدان از دو منظر تأثیر مناسب به‌منظور افزایش تسهیلات و امکانات گردشگری و میزان تأثیر قابل توجه برای معرفی و شناخته شدن این شهر در اذهان مردم و گردشگران، مشهود است.

مولوی با تأکید بر اینکه امروزه صنعت گردشگری عامل مهمی در رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود؛ بیان کرد: انتظار می‌رود همدان به عنوان آخرین شهری که میزبان اجلاس جهانی بوده است، درصد بالایی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب کرده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین با اشاره به اینکه سازمان جهانی گردشگری (unwto) یکی از آژانس‎‌های رسمی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که هدف اصلی آن پیشبرد و توسعه گردشگری در سراسر جهان است؛ گفت: یکی از اهدافی که این سازمان ملزم به انجام آن شده، رسیدن به اهداف «توسعه هزاره» است.

مولوی ریشه‌کنی فقر، تأمین آموزش ابتدایی در سطح جهانی، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، کاهش مرگ‌ومیر اطفال، بهبود وضعیت مادران، مبارزه با ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌ها، تضمین پایداری محیط‌زیست و مشارکت جهانی برای توسعه را از جمله اهداف اساسی و قابل توجه سازمان جهانی گردشگری برشمرد.

انتهای پیام/ا

برگزاری همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» در همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.