کارشناس مسؤول سلامت جمعیّت و خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: همه افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله این شهرستان خدمات نوین سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، لیدا زرگینی کارشناس مسؤول سلامت جمعیّت و خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در طرح خدمات نوین سلامت، همه زنان و مردان گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ ساله می‌توانند برای دریافت خدمت، به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

زرگینی افزود: این گروه سنی، یکی از گروه‌های مهم در رویکرد نظام سلامت است و ۲۴۰ هزار و ۳۹۶ فرد در این گروه سنی در شهرستان قزوین زندگی می‌کنند.

زرگینی اضافه کرد: افراد بالای ۴۰ سال در این طرح از نظر سکته‌های قلبی و مغزی، خطرسنجی شده و در رابطه با بهبود شیوه زندگی در دوران میانسالی، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

به گفته او، چهره سلامت و بیماری در این گروه سنی، متفاوت از سایر گروه هاست و مداخله برای کاهش بار بیماری‌ها در آن، به سادگیِ کنترل بیماری‌های واگیردار نیست چرا که به مسایل فرهنگی، اجتماعی و سبک زندگی بستگی دارد.

کارشناس واحد سلامت جمعیّت و خانواده مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم گفت: بررسی سلامت روان از دیگر خدمات ارائه شده در مراکز خدمات جامع سلامت است که طی آن، شرایط روان شناختی و استرس، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز، به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

به گفته مریم جوادی، خدمات نوین سلامت میانسالان برای مردان و زنان شامل مراقبت از نظر تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، فعالیت بدنی، استعمال دخانیات (مواد و الکل) و خطرسنجی است.

او اضافه کرد: برای بانوان خدماتی مانند غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

خدمات نوین سلامت برای همه افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله در شهرستان قزوین

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.